رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

تحول در دنیای لپ تاپ های جدید با پردازنده های سنترینوی ۲

با گذشت ۲ هفته از ورود پردازنده های جدید اینتل به بازار مصرف دیگر پردازنده های سری یک، به صورت سابق مورد استفاده قرار نمی گیرند و سازنده ها به سمت پردازنده های جدید حرکت کرده و تحولی بزرگ در دنیای لپ تاپ ها به وجود آمده است.
به نقل Chipset news ، با وجود این که هنگام رونمایی ریزتراشه ها اینتل سنریتوی ۲ قیمت آن ۹۰۰ دلار عنوان شد اما گویا با هجوم سازندگان لپ تاپ ها به سوی این پردازنده های جدید قیمت این محصول تا ۵۰۰ دلار کاهش یافته و زمان تولید انبوه آن نیز کم تر شده است.
در همین راستا لنوئو سازنده لپ تاپ های صنعتی و کاری جهان سه سری از جدید ترین لپ تاپ های خود را با استفاده از این ریزتراشه های جدید روانه بازار خواهد کرد.
این لپ تاپ ها که مجهز به سیستم جی پی اس، بلوتوث، درایو بلو-ری و هاردهای ۱۶۰ تا ۳۲۰ هستند از ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده اند.
از سوی دیگر سونی نیز که به سازنده بزرگ لپ تاپ های جهان تبدیل شده سری جدید لپ تاپ های وایوی خود را در دو مدل ۱۳ و ۱۴ اینچی با پردازنده های جدید سنترینوی ۲ روانه بازار خواهد کرد.
سونی اعلام کرده است که این محصولات جدید خود را ۱۸۰۰ دلار قیمت گذاری کرده است.
پردازنده های جدید سنترینوی ۲ که دو هفته پیش رونمایی شدند دو برابر پردازنده های فعلی سرعت و قدرت دارند و علاوه بر افزایش عمر باطری به کاربر اجازه می دهند تا هر حجی از اطلاعات را در طول چند دهم ثانیه پردازش کرده و یا هر کار گرافیکی و D۳ را به راحتی انجام دهد.

ویکی پدیا، کتابی دیجیتال با ۹۰ هزار نویسنده

در جریان برگزاری کنفرانسی با حضور موسسان و علاقمندان به دائره المعارف آنلاین ویکی پدیا در اسکندریه مصر اعلام شد این سایت به کتابی غنی مبدل شده که حدود ۹۰ هزار نویسنده علاقمند در ویرایش و به روز رسانی آن مشارکت دارند.
به نقل از Cnet، ویکی پدیا سایتی برای آشنایی کاربران با موضوعات و جوانب مختلف پدیده های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و اقتصادی است و هر فرد علاقمند می تواند با عضویت در این سایت مداخل جدیدی را به این دائره المعارف آنلاین اضافه کرده یا مداخل موجود را ویرایش کند. البته برای جلوگیری از خرابکاری نظارت جدی و موثر جمعی بر محتوای آن اعمال می شود.
استقبال گسترده از ویکی پدیا و تایید صحت مطالب آن از سوی مراجع مهم علمی و پژوهشی موجب شده تا ناشران مختلفی در نقاط مختلف جهان برای چاپ بخش هایی از محتوای آن اقدام کنند و در تازه ترین اقدام از این دست یک ناشر آلمانی ۲۵ هزار مدخل مهم آلمانی از این دائره المعارف را به زیر چاپ برده است.
قرار است این کتاب به قیمت ۲۰ یورو از شهریور ماه برای فروش عرضه شود.
کارشناسان حاضر در این کنفرانس که نمونه هایی از این کتاب در اختیارشان گذاشته شد بر این باورند که به احتمال زیاد در آینده شاهد چاپ کتاب های دیگر خواهیم بود که شامل مداخل مختلف ویکی پدیا به زبان های گوناگون جهان هستند.

آلوده کردن رایانه ها با فایل آهنگ

بر اساس هشدار کارشناسان امنیتی، نوع جدیدی از یک نرم افزار مخرب با وارد کردن لینک های صفحات وب آلوده به داخل فایل های رسانه ای ASF، برای آلوده کردن رایانه کاربران تلاش می کند. به گزارش ایسنا، این نرم افزار مخرب از فرمت Advanced Systems Format که فرمت تعریف شده از سوی مایکروسافت برای صوت و ویدیوی مستمر است و می تواند محتواهایی مانند تصاویر یا لینک به منابع وب سایت را در خود جای دهد، بهره برداری می کند. بر اساس این گزارش، این نرم افزار مخرب کاربران ویندوز که فایل های موسیقی از شبکه های اشتراکی دانلود می کنند را در معرض خطر آلوده شدن قرار می دهد. اگر کاربری یک فایل موسیقی آلوده را اجرا کند، این نرم افزار مخرب مرورگر اینترنت اکسپلورر را باز کرده و صفحه مخربی را بارگذاری می کند که از کاربر می خواهد یک کدک را دانلود کند که ترفندی شناخته شده به منظور فریب کاربران برای دانلود نرم افزار مخرب است. به گفته مشاور فناوری ارشد لابراتور کاسپرسکی، این دانلود در واقع کدک نبوده و اسب تروژانی است که با نصب یک برنامه پروکسی در رایانه کاربر به هکرها اجازه می دهد ترافیک های دیگر را از طریق رایانه های آلوده روت کنند و به این ترتیب به آن ها کمک می کند رد فعالیت های خرابکارانه خود را بپوشانند. بنا بر اعلام کاسپرسکی، پسوند mp۳. فایل ها تغییر نمی کند از این رو کاربران ممکن است در وهله نخست متوجه تغییر نشوند. بسیاری از کاربران برخوردار از سواد رایانه ای نسبت به ترفند کدک مطلع هستند با این حال به دلیل این که بسیاری از نرم افزارهای مدیاپلیر به دریافت به روزرسانی نیاز دارند این نوع حمله هنوز موثر است. شرکت امنیتی تراند میکرو این نرم افزار مخرب را Troj-Medpinch.a و کاسپرسکی آن را Worm.Win۳۲.GetCodec.a نامیده است.

اینتل چهل ساله شد....

پل اتلونی مدیرعامل اینتل می گوید: «زمانی که ما ریزپردازنده ها را معرفی کردیم هیچکس نمی توانست حدس بزند که این قطعات روزی بازاری معادل یا ۳۵۰ میلیون قطعه در سال را به خود اختصاص خواهند داد.» به گزارش ایتنا، شرکت اینتل چهلمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفت. این شرکت که در صنعت IT نام آن مترادف با موفقیت می باشد ابتدا در سال ۱۹۶۸ و توسط دو فیزیکدان به نام های Gordon Moore و Robert Noyce پایه گذاری شد. نام اینتل از سر نام عبارت Integrated Electronics گرفته شده است. پل اتلونی مدیرعامل اینتل می گوید: «زمانی که ما ریزپردازنده ها را معرفی کردیم هیچکس نمی توانست حدس بزند که این قطعات روزی بازاری معادل یا ۳۵۰ میلیون قطعه در سال را به خود اختصاص خواهند داد.» «در طول چهل سال گذشته فناوری ما همواره در قلب تمام پیشرفت هایی قرار داشته که مشکلاتی از قبیل بیماری ها و مسائل زیست محیطی را حل کرده اند.
برای اینتل این تازه آغاز یک راه طولانی و بی انتها می باشد.» این شرکت در برنامه ریزی های انجام گرفته برای این مناسبت تصمیم گرفت تا در بیش از هفتاد کشور جهان مسابقات نقاشی را بین کودکان برگزار کند. در این برنامه کودکان می بایستی در نقاشی های خود نشان دهند که توقع آنها از اینکه کامپیوترها در ۴۰ سال آینده چه کارهایی را می توانند انجام دهند، چیست. اینتل امیدوار است این برنامه همانند تأثیری که این شرکت بر صنعت جهان گذاشته است، چارچوب اهداف بشردوستانه آن را در آینده ترسیم نموده و دیدگاه مناسبی از این بابت در اختیار این شرکت قرار دهد. اینتل در حال حاضر بزرگ ترین سازنده چیپ در جهان محسوب شده و با نفر دوم یعنی شرکت AMD فاصله قابل ملاحظه ای دارد.

یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت از IBM

مدل N۲۰۰-BJG به عنوان لپ‌تاپ ارزان‌قیمت IBM در بازار داخلی معرفی شد.
طبق اعلام ستاره درخشان، یکی از نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ‌های IBM در بازار ایران، N۲۰۰-BJG به پردازنده Core ۱/۴۶ GHZ، رم ۱۰۲۴مگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت ۱۲۰گیگابایت مجهز است.
صفحه نمایش این لپ‌تاپ نیز ۴/۱۵اینچ از نوع WXGA بوده و کارت گرافیک آن ظرفیتی معادل ۲۲۴مگابایت دارد.
تجهیز به درایو DVD-RW، بلوتوث و کارتخوان از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ ۸/۲کیلوگرمی است.
این لپ‌تاپ با قیمت ۶۴۵هزار تومان و ضمانت سازگار به فروش می‌رسد.

جنگ غول‌های فن‌آوری به کنگره کشیده شد....

جنگ میان گوگل و مایکروسافت به کنگره‌ی آمریکا کشیده شد و این دو غول فن‌آوری در جلسات جداگانه سنا و کمیته مجلس به تشریح مواضع خود در مورد آینده‌ یاهو پرداختند.


به گزارش واحد مرکزی خبر: این جلسات که به منظور بررسی شراکت تبلیغاتی میان گوگل و یاهو تشکیل شد، مستقیم‌ترین برخورد در مبارزه سیاسی گسترش‌یافته میان شرکت‌های این دو غول فن‌آوری است.

این جلسات با تلاش مایکروسافت برای ترتیب دادن قراردادی با یاهو به بحث در مورد این‌که کاربران و تبلیغ‌کنندگان یاهو از ارتباط این شرکت با گوگل سود خواهند برد یا مایکروسافت کشیده شد.گوگل به دلیل موقعیت برتر خود در بازار تبلیغات جست‌وجو به دفاع کشیده شد و دلایل توافقش برای فراهم کردن برخی از تبلیغات جست‌وجو برای بزرگ‌ترین رقیبش مورد تفحص دقیق قرار گرفت.

این شرکت اینترنتی تنها پس از بحث‌های داخلی طولانی در مورد این که درگیری‌های سیاسی ارزش مبادرت به این ریسک را خواهد داشت به قرارداد با یاهو مبادرت کرد.


برد اسمیت، مشاور کل مایکروسافت، احتمال حکم‌فرما شدن گوگل بر دروازه حساس جست‌وجوی اینترنت را مطرح کرد با این حال بر سر تلاش‌های مداوم این شرکت برای خرید بخش جست‌وجوی یاهو مجبور به دفاع شد.

مایکل کالاهان، مشاور کل یاهو نیز مایکروسافت را به متحد شدن با کارل آیکان، سهامدار متنفذ به منظور تلاش برای ترغیب این شرکت اینترنتی به فروش اجباری دارایی‌های ارزشمندش وادار کرد. بر اساس این گزارش جدیدترین پیشنهاد مایکروسافت برای خرید موتور جست‌وجوی یاهو هفته‌ گذشته از سوی این شرکت رد شد.

وکلای این شرکت‌ها بر سر گستردگی اتحاد گوگل، یاهو که قیمت‌ها را برای تبلیغ‌کنندگان افزایش داده و سرانجام به دادن تمامی بخش جست‌وجوی یاهو به گوگل منتهی می‌شود، به بحث و مجادله پرداختند.

کنترل رایانه از طریق ذهن ممکن می شود....

موشواره از جمله امکانات جانبی رایانه های شخصی است که استفاده از رایانه بدون وجود آن غیرممکن به نظر می رسد،‌اما کارشناسان معتقدند استفاده از این ابزار بین ۳ تا ۵ سال دیگر منسوخ خواهد شد.
به نقل از IT Vibe، تحلیل گران بر این باورند که به زودی وسایل جدید تعاملی با الهام از ابزار کنترل کنسول های بازی تولید شده و موشواره را به موزه تاریخ خواهند فرستاد.
موشواره ها که از عمرشان بیش از ۴۰ سال می گذرد طی این مدت تغییرات زیادی داشته اند و در حال حاضر استفاده از رایانه ها را بسیار آسان کرده اند،‌اما در حال حاضر مهندسان رایانه قصد دارند وسایلی مشابه با دسته کنترل بازی های ویدیویی را که امکانات بسیار متنوع و گسترده ای را دارند به جای موشواره ها مورد استفاده قرار دهند.
از جمله شرکت هایی که در این زمینه فعال شده پاناسونیک است که دسته کنترلی را به جای موشواره طراحی کرده که به انگشت دست بسته می شود وبا تکان دادن آن در هوا می توان سیستم را کنترل کرد.
این دسته کنترل قادر به شناسایی صورت کاربر نیز می باشد.
دو شرکت canon و سونی نیز دسته کنترل هایی طراحی کرده اند که به دور سر کاربر بسته می شود و قادر به خواندن فکر شماست.
با استفاده از این دسته کنترل ها دیگر نیازی به حرکت اجزای بدن نخواهد بود و تنها کافی است کاربر به آنچه که می خواهد رایانه انجام دهد فکر کند.

اتحادیه اروپا اینتل را تحت پیگرد قانونی قرار داد....

یکی از نهادهای وی‍ژه اتحادیه اروپا اتهامات جدیدی را بر علیه اینتل بزرگترین سازنده پردازنده ها و تراشه های رایانه ای در جهان مطرح کرده و این شرکت را به نقض قوانین ضدانحصار و عدم رقابت عادلانه با دیگر موسسات سازنده تراشه در جهان متهم کرده است.
به نقل از وال استریت ژورنال،‌ بر طبق اعلام این نهاد اینتل با پرداخت مبالغی به برخی شرکت های و فروشگاه های مهم فروشنده رایانه در جهان از آنان خواسته تا رایانه های مجهز به پردازنده های ساخت شرکت AMD را به فروش نرسانند.
AMD دومین شرکت بزرگ سازنده تراشه در جهان و مهم ترین رقیب تجاری اینتل محسوب می شود.
اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۷ نیز اینتل را متهم کرده بود که فروشندگان عمده رایانه در جهان را برای محدود کردن فروش محصولات دارای پردازنده های AMD تحت فشار گذارده است.
در صورت اثبات این اتهامات بر ضد اینتل جریمه های شدید مالی و محدویت هایی برای فعالیت در خاک اتحادیه اروپا در انتظار این شرکت خواهد بود. با این حال وکیل شرکت اینتل ضمن رد اتهامات وارده اعلام کرد اقدامات اتحادیه اروپا بر ضد اینتل وی را ناامید کرده است.

لپ‌تاپ‌های تازه‌وارد acer

مدل‌های AS۵۳۱۵ و AS۴۹۲۰ به عنوان لپ‌تاپ‌های تازه‌وارد acer در بازار معرفی شدند که طی روزهای آینده به طور گسترده وارد بازار داخلی خواهند شد.
طبق اعلام شرکت آوا خوشه نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های acer در بازار داخلی، AS۵۳۱۵ یک لپ‌تاپ جدید است که به پردازنده inTel centrino ۲p GHZ، رم یک گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت ۱۲۰گیگابایت SATA مجهز است.
تجهیز به درایو DVD-RW، صفحه نمایش ۴/۱۵اینچی از نوع WXGA از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.
تجهیز به پردازنده inTel core ۲ Duo T۵۵۵۰، رمGB ۱ × ۲، هارددیسکی با ظرفیت ۲۵۰گیگابایت SATA، درایو DVD-RW و صفحه نمایش ۱/۱۴اینچی نیز از ویژگی‌های مدل AS۴۹۲۰ است.

لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت DEll

مدل ۱۵۲۵ از سری inspiron و مدل ۱۳۱۰ از سری Vostro به عنوان لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت Dell در بازار داخلی معرفی شدند.
طبق اعلام زیگورات، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Dell در بازار ایران، مدل ۱۵۲۵ با پردازنده ۸۶/۱ Celeron، رم ۱۰۲۴ مگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت ۱۲۰ گیگا بایت مجهز است.
صفحه نمایش این لپ‌تاپ نیز ۴/۱۵ اینچ از نوع WXGA و کارت گرافیک آن intel x ۳۱۰۰ با ظرفیت ۲۲۴ مگا بایت است.
این لپ‌تاپ با قیمت ۶۲۵ هزار تومان و ضمانت زیگورات به فروش می‌رسد.
این نمایندگی همچنین مدل ۱۳۱۰ از سری Vostro را نیز یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت Dell معرفی کرد که به پردازنده Celeron ۲/۰، رم ۱۰۲۴ مگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت ۱۶۰ گیگا بایت مجهز است.
تجهیز به صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی از نوع WXGA، کارت گرافیک Intel x ۳۱۰۰ با ظرفیت ۲۲۴ مگابایت و وب کم از سایر ویژگی‌های این لپ تاپ است.
زیگورات قیمت مدل ۱۳۱۰ را ۷۹۰ هزار تومان اعلام کرد.

ایجاد مشکل لپ تاپ های جدید تایوانی برای اپل در آمریکا

ایسر" سازنده تایوانی لپ تاپ، اعلام کرد که سری جدید لپ تاپ های خود که رقیب سرسخت محصول جدید اپل محسوب می شود را وارد بازار آمریکا کرده است.
به نقل از PC World، این رایانه های قابل حمل که حدود یک ماه قبل ایسر از آن رونمایی کرد از سوی آی تی نویسان به عنوان رقیب اصلی بوک ایر اپل مطرح شد و این غول سخت افزاری جهان نیز نسبت به اخبار آن واکنش نشان داده و برای کنترل نبض بازار قیمت لپ تاپ های جدیدش را کاهش داد.
ایسر سری جدید لپ تاپ های خود را برای رقابت با محصولات آمریکایی با سخت گیری بیشتری تولید کرده و در آن ها از پردازنده های اتمی اینتل استفاده کرده است که برای اولین بار است در لپ تاپ استفاده می شود.
محصول جدید ایسر که Aspire نامگذاری شده است دارای حجم و اندازه کوچک بوده و استفاده از سیستم وای فای، وب کم کریستالی، پردازنده فوق سریع و LAN با ظرفیت ۱۰ مگابایت از جمله ویژگی های آن محسوب می شود.
این لپ تاپ جدید تایوانی که انتظار می رود توازن فروش لپ تا های آمریکایی را با مشکل جدی مواجه کند در دو مدل با Ram یک و ۲ گیگی وارد بازار آمریکا خواهد شد و قیمت فروش آن نیز ۳۷۹ دلا تعیین شده است و همین قیمت پایین سبب شده است تا استقبال خوبی از این محصول جدید انجام شود.
اپل در صورتی با مشکل لپ تاپ جدید تایوانی مواجه می شود که بوک ایر خود را از ۱۶۰۰ تا ۳۷۰۰ دلار قیمت گذاری کرده و تجربه تلخی را در خصوص گوشی ها نسل سوم آیفون پشت سر گذاشته است.

گوگل و یوتیوب اطلاعات کاربرانشان را از بین می برند.....

سرانجام گوگل و یوتیوب تفاهم کردند تا اطلاعات محرمانه کاربران خود را قیل از واگذاری اطلاعات پایه به ویاکام از بین ببرند.
به نقل از بلومبرگ، یکی از مهم ترین اخباری که روز گذشته توجه محافل حقوقی و فناروی اطلاعات آمریکا و اروپا را به خود جلب کرد این بود که علیرغم فشارهای دولت آمریکا مبنی بر ارائه اطلاعات کاربران توسط گوگل و یوتیوب این دو وب سایت اینترنتی تفاهم کردند تا اطلاعات محرمانه کاربران خود را از میان ببرند و تا از فاش شدن آن جلوگیری کنند.
در اوایل ماه گذشته میلادی دادگاه مرکزی آمریکا به گوگل دستور داد تا اطلاعات کاربران خود را در اختیار دستگاه های ذیربط بگذارد اما گوگل و یوتیوب که به شدت با این موضوع مشکل داشتند تصمیم گرفته اند قبل از تحویل اطلاعات خود به ویاکام " آی پی " آدرس های کاربران و نام کاربری آن ها را از بین ببرند تا اطلاعات کاربرانشان را محفوظ نگه دارند.
اعلام خبر تلاش گوگل برای حفاظت از اطلاعات سری کاربران خود باعث استقبال رسانه ها وافکار عمومی آمریکا واروپا شده است که پیش از این به شدت نسبت به این مساله اعتراض داشتند.
در پی حکم دادگاه مرکزی اروپا گوگل و یوتیوب ناگزیر از دادن دیتاهای اطلاعاتی خود به دولت هستند اما با اقدام جدید خود در واقع هیچ اطلاعاتی از کاربران خود را در اختیار دیگران نمی گذارند بخصوص کاربرانی که خود، آن ها را کاربان ویژه می خوانند که حجم زیادی از اطلاعات و مراجعات مربوط به آن ها می شود.

اقتدار گوگل در برابر مایکروسافت کاهش یافت....

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد اگر چه گوگل کماکان حاکم مطلق دنیای جستجوی اینترنتی است، اما مایکروسافت در حال کاهش فاصله خود با این رقیب دیرینه است.
به نقل از efluxmedia، تحقیقات موسسه پژوهشی comScore حاکی است تعداد جستجوهای اینترنتی در ماه ژوئن تنها در ایالات متحده بالغ بر ۱۱.۵ میلیارد مورد بوده است که این رقم نسبت به ماه قبل از آن یعنی می ۷ درصد افزایش نشان می دهد.
بر همین اساس از این رقم حدود ۷ میلیارد جستجو در گوگل انجام شده که نسبت به ماه قبل از آن ۶ درصد افزایش نشان می دهد. همچنین یاهو با ۲.۴ میلیارد جستجو و اختصاص ۹ درصد از بازار جستجوی اینترنتی به خود در رتبه دوم است.
اما یک میلیارد جستجوی اینترنتی هم در سایت MSN مایکروسافت انجام شده که نشانگر افزایشی ۱۵ درصدی در عرض یک ماه است.
کارشناسان معتقدند راه اندازی سرویس های جدید توسط مایکروسافت و از جمله سرویس Live Search که از فناوری تازه ای برای جستجوی اینترنتی بهره می برد در کسب این موفقیت بی تاثیر نبوده است.
از سوی دیگر مایکروسافت به دنبال خرید Powerset است که مبدع فناوری های نوین جستجو می باشد.
برخی صاحب نظران بر این باورند تحرکات جدید مایکروسافت و یاهو ممکن است در دراز مدت اقتدار سنتی موتور جستجوی گوگل را باز هم کاهش داده یا به طور کامل در هم بشکند.

ساخت حافظه های جدید فلاش با عمر چند صد ساله

دانشمندان دانشگاه توکیو و موسسه ملی فناوری و علوم صنعتی پیشرفته توکیو موفق شدند با همکاری هم نسل جدیدی از حافظه های فلاش را طراحی کنند می توانند صدها سال فعالیت کنند و هرگز خراب نشوند.
به نقل از بتانیوز، بر طبق گفته پژوهشگران این حافظه های فلاش که از نوع NANDهستند در آینده نزدیک در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.
در حال حاضر حافظه های فلاش NAND در محصولاتی همچون گوشی های هوشمند، رایانه های سبک قابل حمل، نوت بوک ها ، کنسول های بازی ویدیویی ودوربین های دیجیتال به کار گرفته می شوند و عمر مفید آنها حدود ۱۰ سال است.
حافظه های جدید به گونه ای طراحی شده اند که صدها میلیون بار قابل برنامه ریزی هستند و می توان اطلاعات ذخیره شده بر روی آنها را بارها پاک کرد یا تغییر داد. این رقم در مورد حافظه های فلاش فعلی تنها ۱۰ هزار بار است.
هم اکنون حافظه های فلاش به علت سبکی ، عملکرد مناسب و سهولت مناسب طرفداران زیادی دارند و بر طبق بررسی های موسسه تحقیقاتی IDC ظرف چهار سال آینده تقاضا برای آنها از مرز ۲.۲۴ میلیون واحد فراتر خواهد رفت.

هارد دیسک ۵/۱ ترابایتی عرضه شد....

شرکت Seagate بزرگترین سازنده هارد دیسک در جهان سه محصول جدید عرضه کرده که یکی از آنها می تواند ۱.۵ ترابایت (معادل ۱۵۰۰ گیگابایت ) اطلاعات را در خود جای دهد.
به نقل از IT Wire، این هارد دیسک که با نام تجاری Barracuda ۷۲۰۰.۱۱ روانه بازار می شود قادر به قرائت اطلاعات ذخیره شده با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه است. همچنین سرعت تبادل اطلاعات از طریق این هارد دیسک به ۱۲۰ مگابیت در ثانیه می رسد و ظرفیت cache آن هم معادل ۱۶ مگابایت است که تا دو برابر هم قابل افزایش می باشد.
این هارد دیسک در اصل برای استفاده در لپ تاپ ها و وسایل الکترونیک قابل حمل طراحی شده و انتظار می رود تا سه ماهه چهارم سال جاری میلادی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

۲ لپ تاپ جدید از دو قاره مختلف وارد بازار می شود....

همزمان با آغاز هفته جدید، دنیای فناوری اطلاعات و رایانه شاهد دو نوآوری جدید در حوزه رایانه های قابل حمل خواهد بود.
به نقل از Computer World، یکی از این لپ تاپ های جدید آخرین مدل لپ تاپ های شرکت توشیبا و از سری Garmin GPS است که توشیبا آن را Qosmio F۵۵ نامگذاری کرده است و تصمیم دارد از ماه آینده آن را با قیمت ۱۴۰۰ دلار وارد بازار کند.
این همان رایانه ای است که با پردازنده جدید سنترینوی ۲ شرکت اینتل به بازار وارد خواهد شد، پردازنده ای که هفته گذشته رونمایی شده و ۹۰۰ دلار قیمت گذاری شد.
این رایانه قابل حمل جدید ۱۵.۴ اینچی خواهد بود و مهم ترین ویژگی آن مجهز بودن به سیستم موقعیت یاب جی پی اس است.
دومین لپ تاپ که از هفته جاری در جرگه لپ تاپ های جدید و ارزان قیمت وارد باراد خواهد شد از سوی کمپانی DELL آمریکا عرضه شده و ۳۰۰ دلار نیز قیمت گذاری شده است.
این لپ تاپ ارزان قیمت که اولین محصول ارزان این شرکت و برای از دست ندادن بازار رایانه قابل حمل است نسبت به محصولات قبلی کوچک تر بوده و حجم هارد آن هم حدود ۴۰ گیگ افزایش یافته است.

موزیلا مرورگرهای خود را به روز می کند....

پس از اخطارهای هفته گذشته گوگل و آی بی ام در خصوص آسیب پذیری نسخه های به روز نشده فایرفاکس، این مرورگر مشکلات امنیتی خود را برطرف می کند.
به نثل از Web News ، پس از آنکه آی بی ام و گوگل با انجام کاری تحقیقاتی اعلام کردند که ۶۳۷ میلیون نفر از ۱.۴ میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان به دلیل استفاده از مرورگرهای به روز نشده در معرض آسیب هستند موزیلا اقدامات اساسی را برای حل این مشکل آغاز کرده است.
موزیلا فایرفاکس دریافته است که حدود ۸۳ درصد از کاربرانش در جهان از نسخه های قدیمی به روز نشده استفاده می کنند و برای حل کردن مشکل این کاربران موزیلا، فایرفاکس ۲ و فایرفاکس ۳ خود را به روز می کند.
فایرفاکس اعلام کرد که به روزرسانی خود را در دو روز مختلف برای دو ورژن مختلف انجام خواهد داد و این کار را برای رفع مشکلات امنیتی مرورگرها انجام می دهد.
پیش از این مرورگر فایرفاکس ۲ به عنوان مورد استفاده ترین و امن ترین مرورگر دنیای اینترنت شناخته شده بود.
مطالعات تحقیقاتی گوگل و آی بی ام ابن هشدار را به مرورگر سافاری اپل را نیز داده است و این مرورگر نیز قصد دارد برنامه هایی را برای رفع مشکلات امنیتی خود انجام دهد.

اپل به برترین تولید کننده رایانه تبدیل شد....

به دنبال استقبال خیره کننده از انواع رایانه های تولید شده توسط اپل،‌این شرکت به برترین تولیدکننده رایانه در آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۸ مبدل شده است.
به نقل از Mac Observer، بررسی های موسسه تحقیقاتی مشهور گارتنر نشان می دهد فروش رایانه های ساخت اپل در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافته و این شرکت هم اکنون ۸.۵ درصد از بازار رایانه ایالات متحده را در اختیار دارد.
پس از اپل شرکت HP با ۱۱ درصد رشد رتبه دوم را در اختیار گرفته ،‌اما به دلیل وضعیت باثبات گذشته خود هم اکنون ۳۱.۹ درصد بازار را در اختیار دارد.
کارشناسان گارتنر بر این باورند به دلیل افزایش بهای نفت و وضعیت وخیم اقتصادی آمریکا ممکن است بازار فروش رایانه در این کشور ظرف چند ماه آینده دچار رکود و حتی بحران شود و در این میان رایانه های شخصی خانگی به تنها امید سازندگان این محصولات مبدل شده اند.
شرکت ایسر با کاهش ۲۰ درصدی فروش محصولاتش در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۸ بدترین وضعیت را در میان تولیدکنندگان بزرگ رایانه در آمریکا دارد.

سان و فوجیتسو چهار رایانه سرور با پردازنده چهار هسته‌ای عرضه کرد

دو شرکت سان و فوجیتسو با همکاری هم موفق شدند نسخه چهارهسته ای پردازنده SPARC۶۴ را طراحی کرده و ۴ رایانه سرور را نیز برای به کارگیری این تراشه بسازند.
به نقل از Cnet، این رایانه های سرور M۴۰۰۰, M۵۰۰۰, M۸۰۰۰ و M۹۰۰۰ نام دارند و به کارگیری پردازنده ۴ هسته ای باعث بهبود ۸۰ درصدی عملکرد و کاهش ۴۴درصدی مصرف انرژی آنها شده است.
این پردازنده با نام کامل SPARC۶۴ VII از نسل پردازنده های ۶۵ نانومتری است، در حالیکه مدل قبلی پردزانده مذکور به نام SPARC۶۴ VI از خانواده پردازنده های ۹۰ نانومتری بود.
شرکت سان که از جمله مهمترین سازندگان رایانه های سرور در جهان است، پردازنده هایی ۸ هسته ای به نام UltraSPARC T۲ را نیز تولید کرده و قصد دارد با همکاری اینتل قدرت پردازش این پردازنده ها را باز هم افزایش دهد.
سان وعده داده که این سرورها در آینده نزدیک برای فروش عرضه شوند، اما قیمت فروش آنها را هنوز اعلام نکرده است.

 

انتشار ویروس جدید در قالب فایل های صوتی

پس از نفوذ آخرین ویروس ها در قالب فایل های عکس این بار کارشناسان نسبت به انتقال ویروس ها از طریق فایل های صوتی هشدار دادند.
به نقل از Security network ، این ویروس های جدید در قالب فایل های صوتی مانند Mp۳ و WAV به سیستم کاربران نفوذ کرده و اطلاعات فایل ها و سیستم عامل آن ها را از بین می برد.
محققان امنتی می گویند که کاربرانی که به دنبال کلمات عبور برای شکستن کپی رایت فایل های موسیقی هستند بیشتر از سایر کاربران مورد حمله قرار می گیرند.
این محققان می گویند کاربرانی که نرم افزار های گوناگون را برای استفاده غیرقانونی از فایل های چندرسانه ای دانلوود می کنند این ویروس را همراه فایل بر روی رایانه خود دانلوود می کنند.
این ویروس جدید خود را در شکل تروجان اجرا می کند و از دید سیستم حفاظتی خود را پنهان می کند و نسبت به ویروس هاس قبلی خطرناک تر است.
قبل از این نیز نوعی ویروس در لابه لای عکس هاس دانلوود شده از اینترنت به سیستم نفوذ می کرد و اطلاعات اصلی را از میان می برد که ویروس جدید نیز از همان نوع است.

لپ تاپ های بدون باطری وارد بازار می شوند....

در راستای طراحی و ساخت لپ تاپ های جدید و زیست محیطی، محققان نوعی لپ تاپ را اختراع کردند که به جای برق از سوخت مایع استفاده می کند.
به نقل از World Computer ، این لپ تاپ های جدید حاوی کارتریج های متانولی بوده و به جای استفاده از باطری های لیتیومی که با برق شارژ می شوند از نوعی سوخت مایع سلولی استفاده می کنند.
PolyFuel که به تازگی این محصول را اختزاع کرده، آن را Lenovo T۴۰ ThinkPad نام گذاری کرده و اعلام کرده است که تا هفته آینده از آن رونمایی خواهد کرد.
این شرکت اعلام کرده است که محصول جدید سوخت متانولی را تبدیل به انرژی برقی می کند و رایانه را روشن نگه می دارد و در صورت کم تر شدن توان سوختی از کاربر درخواست می کند تا آن را تعویض کند.
این شرکت اعلام کرده است که در برنامه اول پروژه خود را بر روی لپ تاپ ها انجام داده و در تلاش است تا استفاده از این نوع سوخت را در کامپیوترهای رومیزی نیز عملی کند.
پولی فیول، ارزان تر بودن و قابلیت استفاده در جاهایی که برق وجود ندارد را از محاسن این سوخت جدید برای لپ تاپ ها عنوان کرده است.

تخریب شبکه

یک مدیر شبکه ناراضی در شهر سانفرانسیسکو به دلیل دزدی اصلاعات از فیبر نوری شبکه شرکتی که قبلا در آن کار می کرد بازداشت شد . این مهندس ناراضی تری چیلدز(Terry Childs) نام دارد و ۴۳ ساله است . وی که در روز یکشنبه این هفته دسگیر شده بود روز سه شنبه به دادگاه احضار شده و قرار وثیقه ۵ میلیون دلاری برای آزادی تا صدور حکم نهایی برایش صادر شد.
وی قبلا به مدت ۵ سال برای دپارتمان تکنولوژی با حقوق پایه ۱۲۶ هزار دلار کار کرده بود به دلیل نارضایتی از وضعیت کاریش با مدیران شرکت به قصد استراق سمع اطلاعات به فیبر نوری شبکه WAN تپ(tap) زده بود.او با این تپ به نامه های اداری ، فایلهای حاوی لیست حقوق ، اسناد قضایی محرمانه ،اطلاعات مربوط به زندانیان می توانست دست یابد.
چیلدز یک رمز عبور انحصاری که به وی اجازه ورود به سیستم را می داد برای خود ایجاد کرده بود رمز عبور هایی که وی ایجاد کرده بود حتی پس از دستگیر شدن حاضر به افشای آنها نبود.پس از یک روز از دستگیری وی این رمزها شکسته شد وی مدیران شبکه توانستند وارد سیستم شوند.گفته شده است که وی از ۲۰ ژوئن شروع به این نفوذ در شبکه فیبر نوری کرده بود .مقامات مرتبط اظهار نگرانی کرده اند که حتی ممکن است در زندان از طریق یک واسطه و یا با یک وسیله الکترونیکی شروع به تخریب شبکه هک شده نماید و هزاران سند حساس را از بین ببرد. پلیس ماین و خانه او را بازرسی کرده تا در صورت وجود چنین وسیله ای آن را ضبط نماید ولی تاکنون موفق به یافتن چنین وسیله ای نشده است.
این شخص قبلا چهار مورد بزهکاری داشته است.مدیر ارشد دپارتمان تکنولوژی آقای رون وینسون(Ron Vinson) گفت : در حال حاضر شبکه مشکلی ندارد و به خوبی کار می کند و همه تلاشها برای جلوگیری از هرگونه تخریب احتمالی به کار گرفته می شود.

موفقیت انگلیس در مبارزه با جرایم آنلاین

سایت‌ها و شرکت‌هایی که تراکنش‌های مالی خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند از تلاش‌های انگلیس جهت کاهش جرایم مالی اینترنتی قدردانی کردند.
متخصصین IT اقدامات انگلیس را برای ردیابی و مقابله با جرایم اینترنتی به عنوان یک نمونه خوب که باید از سوی دیگر کشورها الگو قرار گیرد، ارزیابی کردند.
در جریان نشست UK Internet Governance Forum که روز دوشنبه و در شهر لندن برگزار شد نمایندگان بخش خصوصی راجع به مواردی همچون کاهش جرایم اینترنتی، امنیت اینترنت و مسایل گوناگون دیگر بحث و گفت‌وگو کردند.
در این نشست اقدامات متنوع و نتیجه‌بخش دولت انگلیس در مبارزه با جاعلان و کلاهبرداران اینترنتی مورد تقدیر قرار گرفت.
حاضرین اظهار داشتند که این اقدامات موجب شده است تا گروه‌های تجاری مختلف در رابطه با فراهم آوردن ملزومات مورد نیاز برای انجام اقدامات پیشگیرانه در بخش‌های داخلی خود با دست باز و آزادانه‌تر عمل کنند.
"ریچارد مارتین" از شرکت Apacs می‌گوید: «اقدامات دولت انگلیس بسیار مؤثر بوده و به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در آینده چنین حرکاتی را درسطح بین‌المللی شاهد باشیم. این طرز روش می‌تواند به عنوان یک الگوی خوب در هر جای دیگر جهان مورد استفاده قرار گیرد و این افتخار بزرگی برای ما خواهد بود.»
وی همچنین اشاره کرد که بخش تجارت با قرارگیری در موقعیت مناسب برای درک و شناخت تهدیدهای موجود، این فرصت را فراهم خواهد ساخت تا نقطه مشترکی بین تجارت و اجرای قوانین به وجود آید و افزود که هنوز هم شکاف بالقوه‌ای در این زمینه وجود دارد اما با ادامه این روش و تلاش بیشتر، بخش تجاری انگلستان بزودی به یک پلتفورم امنیتی یکپارچه دست پیدا خواهد کرد.

 

 

ناجی هزاره سوم

با توسعه همه جانبه علم و فناوری در سال های اخیر، اینترنت توانسته است تاثیرات چشمگیری در زندگی روزمره مردم برجا بگذارد و حتی آن هایی که توانایی اتصال به اینترنت به صورت دایمی را ندارند نیز از این تاثیرات بی بهره نمانده اند. اگر چه این دنیای مجازی برای برخی افراد همچنان ابزاری غیرضروری و فرعی محسوب می شود، نتایج برخی مطالعات انجام شده خبر از وابستگی هرچه بیش تر مردم به اینترنت دارد. کاربران آمریکایی امروزه اینترنت را به مثابه مهم ترین منبع برای کسب اطلاعات می دانند و باارزش ترین لحظات زندگی خود را در کنار آن به سرمی برند. نتایجی که از آخرین مطالعات صورت گرفته روی کاربران آمریکایی به دست آمده است نشان می دهد، ۴۵ درصد کاربران آنلاین این کشور که تعداد آن ها به ۶۰ میلیون نفر می رسد براین باورند که اینترنت به آن ها کمک می کند برای اتفاقات بزرگ زندگی خود تصمیم گیری کنند و بتوانند مهم ترین تحولات زندگی خود در دو سال گذشته مورد بررسی قرار دهند. به منظور اثبات این فرضیه، کارشناسان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات مطالعات گسترده ای را که برخی بخش های آن به ژانویه ۲۰۰۲ باز می گشت از مارس ۲۰۰۷ آغاز کردند. مقایسه دو بررسی مجزا که درمورد افزایش تمایل کاربران به استفاده از اینترنت و روی آوردن به جوامع مجازی صورت گرفته بود نیز نتایج حاصل از این بررسی جدید را تایید کرد و نشان داد که میزان تمایل مردم برای زندگی در کنار اینترنت به میزان زیادی افزایش یافته است.کارشناسان برای آنکه مطالعات مارس ۲۰۰۷ را با موفقیت به اتمام برسانند، افرادی را گزینش کردند و از آن ها خواستند به سوالات از پیش تعیین شده پاسخ دهند. در این سوالات آمده بود: آیا افراد طی دو سال گذشته تصمیماتی را گرفته بودند که به عاملی خاص نظیر اینترنت بستگی داشته باشد؟علاوه بر این از افراد خواسته شده بود در مورد میزان تاثیرگذاری اینترنت روی زندگی شخصی آن ها توضیح دهند.برای پنج موضوع به خصوص خرید خودرو، تصمیم گیری های مهم اقتصادی، گذراندن دوره های تحصیلی اضافی برای ایجاد سابقه کاری مناسب، انتخاب دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل و کمک به افرادی که به یک بیماری سخت مبتلا شده اند- افراد باید جدیدترین اتفاقات را توضیح می دادند و نقش اینترنت را روی هریک از این فعالیت ها بازگو می کردند.
با انجام این بررسی ها و تفکیک افراد شرکت کننده از یکدیگر، دانشمندان دریافتند تنها پنج درصد افرادی که معتقد بودند اینترنت به تصمیم گیری های بزرگ زندگی آن ها کمک می کند اعلام کردند که به هنگام مراجعه به موتورهای جستوجوگر اطلاعات بی فایده و غلط دریافت می کنند. زمانی که از این افراد در مورد منابع اطلاعاتی اینترنتی و غیراینترنتی سوال شد، ۵۷ درصد کاربران اعلام کردند که اطلاعات آنلاین به عنوان مهم ترین منبع اطلاعاتی محسوب می شود و در مقابل ۳۷ درصد گفتند که منابع اطلاعاتی غیراینترنتی اهمیت بیش تری دارند.برای آن هایی که طی دو سال گذشته دست به خرید خودرو زده بودند و یا از اینترنت برای تصمیم گیری در مورد مواقع حساس زندگی خود استفاده کرده بودند نزدیک به دو سوم(۶۵ درصد) بودند این افراد اعتقاد داشتند که اینترنت مهم ترین منبع برای کسب اطلاعات محسوب می شود.اگر چه اینترنت توانسته است میزان دسترسی ما به منابع اطلاعاتی را تا اندازه زیادی افزایش دهد، تعداد قابل توجهی از کارشناسان اعلام کرده اند که این امر باعث بروز مشکلات فراوانی شده است و مردم در دنیایی از اطلاعات غوطه ور شده اند. این بمباران اطلاعاتی که لحظه به لحظه بر میزان آن افزوده می شود، کاربران را با چندگانگی مواجه کرده و موجب شده است آن ها به سادگی نتوانند از بین انبوهی از اطلاعات مطلب موردنظر خود را پیدا کنند. اگرچه نظر این کارشناسان قابل تامل است و تاحدی از جانب برخی موسسات تحقیقاتی نیز مورد پذیرش قرار گرفته، نتایج این مطالعه جدید آمارهای جالبی را در اختیار ما قرار داده است.
طبق این آمارها که از سوی موسسه تحقیقاتی PewInternet منتشر شده است، فقط ۱۵ درصد کاربران براین باورند که به هنگام جست وجو در پایگاه های اینترنتی با اطلاعات نادرست و بی فایده مواجه شده و در دنیایی از اطلاعات غوطه ور می شوند. ۷۱ درصد کاربران اعلام کرده اند که با مدیریت صحیح موتورهای جست و جوگر، اطلاعاتی را که دقیقا نیاز داشته اند به دست آورده اند و در این میان ۱۱ درصد هم گفته اند اطلاعاتی را که به آن ها نیاز داشته اند در اینترنت یافت نشده است.طبق این گزارشات، تعداد اندکی از افرادی که در دو سال گذشته اتومبیل خریداری کرده بودند (حدود ۹ درصد) اعلام کردند که حجم بیش از اندازه اطلاعات اینترنتی آن ها را محاصره کرده و امکان گزینش اطلاعات درست را از بین برده است. بزرگ ترین نتایجی که از این مطالعات به دست آمده است، شامل افرادی می شود که توانسته اند از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به صورت آنلاین با یکدیگر مشاوره داشته باشند. در آمارهای منتشر شده آمده است نزدیک به یک سوم (۳۴ درصد) افرادی که اینترنت را به عنوان ابزاری برای تصمیم گیری های مهم زندگی خود به کار می برند اعلام کرده اند که اینترنت می تواند یکی از مهم ترین عوامل برای برقراری ارتباطات نزدیک و صمیمی بین آن ها محسوب شود و با تقویت این عامل ارتباطات آن ها را پویا کند. برای ۲۸ درصد آن هایی که اینترنت را به عنوان ابزاری تخصصی مورد استفاده قرار می دهند، شبکه ارتباطات اجتماعی به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار گرفته و توانسته است روی زندگی شخصی آن ها تاثیر بگذارد. این قبیل مزایای اینترنت موجب شده است تعداد کاربران آنلاین آمریکا بین سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ میلادی به میزان چهار برابر افزایش پیدا کند. با این روند تعداد کاربران آنلاین آمریکا از ۱۸ میلیون نفر در ژانویه سال ۲۰۰۲ به ۸۰ میلیون کاربر در مارس ۲۰۰۷ افزایش یافته است. به جز آمارهای گفته شده، همچنین مشخص شد ۵۴ درصد کاربران بزرگسال آمریکایی بر این باورند که اینترنت به آن ها کمک می کند به سادگی به هم نوعان بیمار و یا درمانده خود کمک کنند. در این میان تعداد افرادی که معتقدند به کمک اینترنت بر بیماری خود غلبه کرده اند تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
۵۰ درصد کاربران آنلاین آمریکایی هم به این نتیجه رسیده اند که آموزش های اینترنتی به عنوان یکی از بهترین سوابق کاری آن ها محسوب می شود و ۴۵ درصد نیز گفته اند، زمانی که می خواهند سرمایه گذاری بزرگی انجام دهند این ابزار را در اختیار می گیرند و این فعالیت را فقط به کمک اینترنت انجام می دهند. اگرچه این بررسی ها فقط روی کاربران آمریکایی انجام شده و نتایج یاد شده را به دنبال داشته است، کارشناسان بر این باورند که می توانند از آن ها در دیگر نقاط جهان نیز استفاده کنند. به طور کلی باید توجه داشت، زمانی که یک کاربر یک متن نوشتاری اینترنتی را دریافت می کند، در اصل دعوت شده است به این که پهنه فضای مجازی اینترنتی خود را بگستراند، صفحه کاغذی که در حال خواندنش است را ترک کند، خود را از محدوده اتاقی که در آن نشسته فراتر برد، وارد یک کتابخانه دیجیتالی شود و یا برخی سایت ها را کشف کند که تنها به اندازه یک نقطه از وی دور است. همه ما به کمک اینترنت می توانیم بدون این که حتی یک سانتی متر بدن های خود را حرکت دهیم، از این سو به آن سوی فضا سفر کنیم، به داخل فهرست ها برویم، نسخ خطی قدیمی لاتین را از کتابخانه های دوردست فرا بخوانیم، یا صدای مردمی را بشنویم که با سیستم واژه پرداز خودمان درباره شان می نویسیم و یا چهره شان را هم ببینیم. ما تلفن های همراه خود را به دست می گیریم، به جایی می رویم که سیگنال ها به راحتی از دیوارهای ضخیم عبور می کنند و ما را بی درنگ با سراسر قاره ها و اقیانوس های پهناور پیوند می دهند و این ها همه در حالی است که ما در حال گشت و گذار در مراکز خرید هستیم و یا سعی می کنیم با دست دیگرمان فرمان اتومبیل را بگیریم.

شب های برره بازی رایانه ای شد....

 

مجموعه طنز و پرطرفدار شب های برره ساخته مهران مدیری به بازی رایانه ای با عنوانسرزمین گمشده تبدیل شد. مدیریت اطلاع رسانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای اعلام کرد: طرح و ایده ساخت بازی رایانه ای شبهای برره همزمان با پخش این مجموعه شکل گرفت و اتودهای اولیه نیز زده شد و همزمان با پخش قسمت های مختلف این سریال تحقیقات بازی فیزیکی شکل گرفتند.
مدیریت اطلاع رسانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای اعلام کرد:رایزنی های اولیه با مجریان و بازیگران مجموعه شب های برره، و همچنین گروه اجتماعی شبکه سوم سیما جهت اخذ امتیاز بازی صورت گرفت و توافق های اولیه انجام شد که به دلیل وقت گیر بودن ، مرحله پیاده کردن بازی که قرار بود از همان اوایل پخش مجموعه آغاز شود همزمان با پایان پخش شب های برره شروع شد.
تولیداین بازی حدود شش ماه به طول انجامید و در نهایت تابستان سال ۸۵ آماده شد اما نبود نرم افزار مناسب، و کمبود سرمایه پخش و تیزرهای تلویزیونی جهت اطلاع رسانی ، گروه ویژه پرداز پارس که سازندگان این بازی بودند را وادار کرد، این محصول را وارد بازار نکنند.
بنا به اعلام گروه سازنده بازی رایانه ای سرزمین گمشده، تشکیل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال ۸۶ و زمینه حضور این بازی رایانه ای از سوی بنیاد در جشنواره رسانه های دیجیتال و دریافت چهار جایزه این رویداد از جمله جایزه ویژه بازی رایانه ای بومی، بستر حضور این بازی ایرانی را با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای در بازار فراهم ساخته است .

 

gmail ای ها با یک تیر دو نشان بزنید....

gmail-3.jpg

همانطور که می دانید آدرس های پست الکترونیکی گوگل به صورت yourename@Gmail.com است . اما مدتی است گوگل آدرس جدیدی را نیز برای ایمیل های خود در نظر گرفته است …
بدین صورت شما با یک اکانت همواره دو ایمیل خواهید داشت که هر دو را با هم وتوسط یک اکانت مدیریت می کنید .

یکی بزرگترین مزایای این کار ، ثبت نام در سایتها و سرویسهایی است که قبلاً با ایمیل خود درآن ثبت نام کرده اید و آن سایت مجدداً امکان ثبت نام در آن سرویس را با ایمیلتان نمی دهد . اینجاست که می توانید از آدرس ایمیل دوم خود استفاده کنید .
روش کار هم بسیار ساده است ….

کافی است به جای عبارت YourID@gmail.com از YourID@googlemail.com استفاده کنید . یعنی به جای Gmail از Googlemail استفاده کنید . ( مشخص است YourID نام آی دی شما در جیمیل است)

حال کافی است آدرس جیمیل خود را در حالت دوم برای دوستتان و یا سایت مورد نظر ارسال کنید … در این صورت تمامی ایمیلهای ارسال شده به ایمیل فوق به همان اکانت Gmail قبلی ارسال می شوند .
واقعاً که …. چه می کـــنــــــــــــــه این جیمیل !

نازک ترین موشواره جهان طراحی و ساخته شد....

 

مایکروسافت که به سختی قطعات سخت افزاری جانبی تولید می کند در جدید ترین نوآوری خود نازک ترین موشواره جهان را طراحی و تولید کرد.
به نقل از Computer World ، محصول جدید مایکروسافت که Arc Mouse نام دارد قابل استفاده ترین و راحت ترین موشواره جهان نام گرفته است که به راحتی می توان را تا کرد و در جیب گذاشت.
این محصول جدید به وسیله بلوتوث و پورت USB قابلیت اتصال به رایانه دارد و بر روی آن آپشن هایی طراحی شده است که نیاز به استفاده از کیبورد را تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
مایکروسافت اعلام کرده است که این موشواره جدید که در رنگ ها ی قرمز، آبی، سیاه و سفید طراحی و ساخته شده در سه ماه آینده به بازار وارد خواهد شد و انتظار می رود تا پایان سال جاری میلادی فروش خوبی داشته باشد.
قیمت نازک ترین موشواره جهان ۶۰ دلار تعیین شده است و قابلیت نصب بر روی تمامی ویندوزهای مایکروسافت را دارد و بر روی سیستم عامل ویستا نیز می توان از ویژگی های خاص و جداگانه آن استفاده کرد.
مایکروسافت اعلام کرده است که این موشواره مخصوص لپ تاپ ها طراحی شده است و در رایانه های رومیزی مانند یک موشواره معمولی عمل می کند.

جدیدترین محصول ازخانواده مینی رایانه‌های شخصی ارائه شد....

 

 

 

 

"اسنتیو " جدیدترین محصول ازخانواده مینی رایانه‌های شخصی ارائه شده است که بعنوان کوچکترین " دسکتاپ‌" رایانه‌ شخصی جهان نیزشناخته می شود.
کیفیت گرافیک این مینی PC به کاربران این امکان را می دهد تا ازدیدن فیلمها و تصاویر HD استفاده کنند. این امر از طریق نمایشگرها و یا تلویزیون های HDMI انجام می گیرد و تصاویر ویدئویی دیجیتال وهمینطور فایل های صوتی دیجیتال براحتی قابلیت انتقال را خواهند داشت.
مینی PC اسوس Essentio CS۵۱۱۰ خروجی S/PIDF را پشتیبانی می کند و مجهز به خروجی صدا ۷.۱ نیز است. با استفاده ازاتصال بلندگوهای ۷.۱ و یا سایر تجهیزات صوتی، کاربران این مینی PC قادرخواهند بود تا صدایی واضح و ازنوع Surround را درهنگام بازی و یا دیدن فیلمهای سینمایی تجربه کنند.
این مینی PC قادراست تا از طریق ماژول خنک کننده خود که از دو بخش تشکیل شده، حرارت تولید شده را از طریق فن خنک کننده دور کند. این سیستم انتقال حرارت در واقع سریعترین، قابل اطمینان ترین و در عین حال کم صدا ترین در نوع خود است.
میزان نویز تولید شده توسط سیستم در حالت Idle معادل ۲۳.۹ دسی بل است که بسیار کم صداتر ازبسیاری از سیستمهای کامپیوتری موجود دربازاراست.
CS۵۱۱۰ قادراست تا استاندارد مربوط به اتصال بی سیم ۸۰۲.۱۱n را با سرعت انتقال ۳۰۰Mbps پشتیبانی کند که ۶ برابر سریعتر و در حوزه پوشش دهی ۸ برابر بزرگتر ازاستاندارد ۸۰۲.۱۱g است. همچنین بلوتوث بکار گرفته شده دراین محصول نیز می تواند در آن واحد با چندین وسیله مجهز به بلوتوث نظیر لپ تاپ، گوشی های موبایل و یا هدفون در ارتباط باشد.
تکنولوژی هوشمند شفاف ساز تصویر یکی دیگر از قابلیتهای به کار رفته در این محصول محسوب می‌شود که قادر است تا کیفیت تصاویر ویدئویی را با تنظیم خودکار و هوشمندانه رنگ، روشنایی، رنگ زمینه و شفافیت تصویر بهبود ببخشد. این مینی PC قادراست تا ازطریق این تکنولوژی چندین حالت از پیش تنظیم شده را بصورت انتخابی و مطابق با خواسته های کاربران فراهم آورد.
روکش بیرونی مینی PC اسوس Essentio CS ۵۱۱۰ با استفاده از جدیدترین تکنیک تزریق مواد یعنی تزریق دو لایه تشکیل شده است.

بزرگ ترین سرویس دهنده آمریکایی سایت های غیر اخلاقی را فیلتر کرد

سرانجام پس از بحث های فراوان بر سر مسدود کردن سایت های غیراخلاقی کودکان در آمریکا، با اقدام دو مرکز مهم رسانه ای و فناوری اطلاعات این کار به صورت رسمی شروع شد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرانجام AT&T و AOL که از مهم ترین خدمات دهندگان اینترنت در آمریکا محسوب می شوند و کاربران قابل توجهی نیز دارند قبول کردند که سایت های ضداخلاقی که از کودکان سوء استفاده می کنند را مسدود کنند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که با این تفاهم نامه میان این دو ISP مهم آمریکایی گام بزرگی در فیلتر کردن سایت های غیراخلاقی برداشته می شود.
این دو شرکت که دومین و سومین سرویس دهنده بزرگ اینترنت در آمریکا هستند اعلام کردند که بلافاصله پس از تفاهم نامه کار فیلتر کردن را آغاز می کنند و از چند ساعت دیگر کسی نمی تواند از طریق این سرویس دهنده ها به سایت های غیر اخلاقی کودکان دسترسی داشته باشد.
از سه ماه پیش موج شدید افکار عمومی و رسانه آمریکا بر علیه سرویس دهنده هایی که این امکان را فراهم می کنند آغاز شده بود و همین فشار ها پش ۹۰ روز ثمربخش شد.

یاهو سرویس جدید جستجوی خود به نام " BOSS " را عرضه کرد.....

یاهو به منظور کسب برتری در برابر گوگل مهم ترین موتور جستجوی اینترنت امکانات جدیدی را به سرویس جستجوی خود افزوده است که توسط همه افراد قابل استفاده است.
به نقل از efluxmedia، سرویس جدید به نام BOSS مخفف عبارت " سرویس جستجوی خودتان را بسازید" می باشد و هدف از ایجاد افزایش خلاقیت در صنعت جستجوی اینترنتی است.
بنا بر اعلام یاهو برنامه نویسان، اشخاص حقیقی و شرکت های بزرگ اینترنتی می توانند از طریق این سرویس موتورجستجویی بر مبنای نیاز خود طراحی کنند و برای یافتن نتیجه مورد نظر تمام صفحات ذخیره شده در حافظه سایت یاهو را نیز جستجو کنند.
کاربران سرویس BOSS به الگوریتم های جستجوی یاهو، اطلاعات مربوط به نحوه رتبه بندی صفحه ها و سایر خدمات دسترسی خواهند داشت. در واقع BOSS یک برنامه کاربردی متن باز است که محدودیت های اندکی دارد و امکان هر نوع تغییر در آن بر مبنای نیازهای افراد وجود دارد.
یاهو اعلام کرده که به افرادی که موفق به طراحی شیوه های جدید جستجو از این طریق شوند جوایزی را اعطا خواهد کرد وممکن است از این شیوه ها در سایت یاهو نیز استفاده کند.

سریعترین کارت گرافیک دنیا عرضه شد.....

ایسوس به تازگی نسخه اورکلاک شده جدیدترین نسل از پردازنده های گرافیکی " ان ویدیا " یعنی پردازنده های گرافیکی Dual GeForce ۹۸۰۰ را درغالب کارت گرافیک ASUS EN۹۸۰۰GX۲ TOP/۲DI/۱G معرفی کرد.
این قطعه سخت افزاری قادراست تا صحنه هایی از نوع HD را درهنگام اجرای بازیهای کامپیوتری و بازپخش فیلم های سینمایی برای کاربران فراهم آورد.
درحال حاضراین کارت گرافیک سریعترین کارت گرافیک موجود درجهان است و قادراست تا میزان ۱۱ درصد فرکانس موتور را به نسبت سایر کارتهای گرافیکی استاندارد موجود در بازار بهبود ببخشد. این کارت گرافیک ۵۰ درصد سریعتر از کارت های گرافیک GeForce ۸۸۰۰ Ultra است.
کارت گرافیک ASUS EN۹۸۰۰GX۲ TOP شامل یک گیگا بایت فریم بافر بوده و با استفاده ازآن می توان فرکانس هسته را از۶۰۰ مگا هرتز تا میزان ۶۷۰ مگاهرتز، فرکانس سایه زنی را از۱۵۰۰ مگاهرتز تا میزان ۱۵۷۵ مگاهرتز و بالاخره فرکانس حافظه را از۲ گیگاهرتز تا میزان ۲.۱۳ گیگا هرتز ارتقاء بخشید.
این کارت گرافیک توانسته است با کسب امتیازخارق العاده ۱۶۹۳۶ در ۳DMark، تا میزان ۱۱ درصد بهبود کارایی را به نسبت سایر کارتهای گرافیکی فراهم آورد. این کارت گرافیک قادراست تا ساختار جدید باس PCI Express ۲.۰ را پشتیبانی کند که به کاربران امکان تبادل دیتا را دربالاترین سرعت فراهم می آورد.
این کارت گرافیک همراه با ویژگی ASUS GamerOSD ارائه می شود. این ویژگی امکان انجام اورکلاکینگ پردازشگر گرافیک برروی صفحه نمایش و در حین انجام بازی را فراهم می آورد و به کاربران اجازه می دهد تا کارایی گرافیکی سیستم خود را درصورت نیاز، بصورت آنی ارتقاء ببخشند.
علاوه بر این، فناوری SmartDoctor که دراین سری کارت گرافیک از آن استفاده شده است، به کاربران این امکان را می دهد تا فرکانس سایه زنی برروی پردازنده های گرافیکی (GPU) را تنظیم کنند.
با استفاده ازاین ابزار اورکلاکینگ، کاربران قادرخواهند بود تا فرکانس سایه زنی و همینطور فرکانس موتور را بصورت مستقل از یکدیگر اورکلاک کنند که این امر در نهایت موجب افزایش کارایی سیستم می ‌شود بدون آنکه دیگر نیازی به راه اندازی مجدد سیستم و یا بارگذاری مجدد BIOS باشد.

تلویزیون ال‌سی‌دی خورشیدی طراحی شد....

تلویزیونی که می‌تواند صد درصد انرژی مورد نیازش را از خورشید تامین کند، از سوی شرکت شارپ طراحی شده و نمونه اولیه آن در اجلاس گروه‌٨ در هوکایدوی ژاپن به نمایش گذاشته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این تلویزیون خورشیدی ‌٢٦‌اینچی یک‌چهارم یک تلویزیون CRT در اندازه ‌٢٨ اینچ برق مصرف می‌کند. بر اساس این گزارش، این دستگاه حافظ محیط زیست به اندازه‌ای کم‌مصرف است که با وجود اندازه بزرگش، می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را از یک صفحه خورشیدی تامین کند.
شرکت سازنده این دستگاه آن را به همراه صفحه خورشیدی عرضه خواهد کرد که سطحش به اندازه این صفحه تلویزیون ال‌سی‌دی است.
این تلویزیون درجه کنتراست یک به هزار و صفحه نمایش با ضخامت ‌٢٠‌میلی‌متر دارد و در حدود ‌٣٠‌درصد کم‌تر از یک تلویزیون ال‌سی‌دی معمولی برق مصرف می‌کند.
این فن‌آوری می‌تواند امکان استفاده از تلویزیون را برای ‌٦/١‌میلیارد نفری که در جهان از دسترسی به برق محروم هستند فراهم کرده و زندگی آنها را نه تنها با سرگرمی بلکه با امکان دسترسی به اخبار و اطلاعات بهبود دهد.

نگرانی آلمانی ها از پروژه عکسبرداری گوگل

با گردش خودروهای عکسبرداری ویژه سرویس دید خیابانی گوگل در خیابان های برلین، مونیخ و فرانکفورت به منظور تصویربرداری، مقامات مدافع اطلاعات شخصی آلمان نسبت به نقض حریم خصوصی شهروندان این کشور ابراز نگرانی کردند. به گزارش ایسنا، سرویس دید خیابانی گوگل چشم اندازهای خیابانی از شهرها را فراهم کرده و به کاربران امکان می دهد با کلیک برروی تصاویر خیابان ها به طور مجازی به گردش در خیابان های شهر پرداخته و با مکان های مختلف آن آشنا شوند. دید خیابانی در آمریکا پوشش تقریبا کاملی از خیابان های ۴۰ شهر فراهم کرده اما با توجه به این که در عکس های این سرویس مردمی دیده می شوند که مشخصاتشان کاملا واضح است، نگرانی هایی را در زمینه نقض حریم خصوصی برانگیخته است. به اعتقاد برخی از مقامات مدافع اطلاعات خصوصی آلمان، این تصاویر اطلاعات زیادی در مورد شهروندان و نحوه زندگی آن ها نشان می دهد. کمیسیونر حریم خصوصی برلین از این که ساختمان ها و آدرس های قابل مشاهده در دید خیابانی ردگیری اطلاعات ساکنان را امکان پذیر می کند، نگرانی خود را ابراز کرده و نسبت به موثر بودن فناوری تیره سازی عکس ها ابراز تردید کرده و مطمئن است آلمان در این خصوص شکایت خواهد کرد. گوگل در پاسخ به نگرانی های مربوط به حریم خصوصی از به کارگیری فناوری تیره کردن چهره افراد حاضر در عکس ها خبر داده که این روند را به طور خودکار انجام می دهد. گوگل اعلام کرده که قصد دارد دید خیابانی را در شماری از کشورهای اروپایی راه اندازی کند اما جزئیات زیادی منتشر نکرده است. نسخه فرانسوی سرویس دید خیابانی که به تازگی راه اندازی شده مسیر مسابقات دوچرخه سواری توردوفرانس را تحت پوشش قرار داده است.

موزیلا در اندیشه عرضه مرورگر فایرفاکس ۳.۱

در حالی که کمتر از یک ماه از عرضه مرورگر موفق فایرفاکس ۳ توسط بنیاد موزیلا می گذرد، کارشناسان وبرنامه نویسان این شرکت درصدد طراحی نسخه تازه ای از این مرورگر هستند که فایرفاکس ۳.۱ نام خواهد گرفت.
به نقل از PC World، موزیلا برخی اصلاحات و به روزرسانی ها در فایرفاکس را ضروری تشخیص داده و به همین علت درصدد عرضه نسخه جدید فایرفاکس است.
از جمله نکات قابل تامل در مورد مرورگر فایرفاکس ۳ ناسازگاری بسیاری از افزونه های قدیمی با این مرورگر است. افزونه ها یا Adds on نرم افزارهای کوچکی هستند که امکانات متنوعی را بر طبق نیاز کاربران به این مرورگر اضافه می کنند.
پیش بینی می شود نسخه جدید فایرفاکس به گونه ای طراحی شود که نصب افزونه های مختلف بر روی آن به آسانی هر چه بیشتر انجام شود.
اگر چه هنوز مشخص نیست که دقیقا چه ویژگی هایی به فایرفاکس ۳.۱ اضافه می شود، اما به گفته مارک فینکل یکی از برنامه نویسان این شرکت در این مرورگر به جای افزودن امکانات جدید تلاش می شود امکانات فعلی تقویت شده و عملکرد و پایداری مرورگر افزایش یابد.
آن طور که این برنامه نویس در وبلاگ شخصی خود نوشته ارتقای قابلیت نشانه گذاری (bookmarking)، بهبود پشتیبانی از محتوای صوتی و ویدیویی و ارتقای سازگاری با جاوا از جمله ویژگی های مرورگر فایرفاکس ۳.۱ خواهد بود.
به نوشته وی اولین نسخه آزمایشی فایرفاکس ۳.۱ تا سه هفته دیگر عرضه می شود که تنها در اختیار متخصصان قرار می گیرد. اما ارائه نسخه نهایی آن شاید تا اوائل سال ۲۰۰۹ به طول انجامد.

تلویزیون LCD با دو نوع کنتراست

شرکت بزرگ SONY به تازگی جدیدترین تلویزیون خود را به بازار معرفی کرده است.
محصول جدید شرکت SONY از سری تلویزیون‌های Bravia این شرکت است و با مدل KDL-۴۰w ۴۰۰۰ به بازار عرضه شده است.
محصول این شرکت یک تلویزیون ۴۰ اینچی و از نوع LCD است که وضوح تصویر آن برابر ۱۰۸۵×۱۹۲۰ پیکسل است. این تلویزیون که مبتنی بر تکنولوژی Full Hd است، دارای دو نوع کنتراست طبیعی و فعال است که کنتراست طبیعی آن یک به ۱۸۰۰ و کنتراست فعال آن یک به ۳۳ هزار است. همچنین شدت روشنایی این تلویزیون ۴۰ اینچی به ۵۰۰ انسی لومن می‌رسد.
مدل KDL-۴۰w ۴۰۰۰ دارای ۲ اسپیکر داخلی است که قدرت پخش نهایی این تلویزیون را به ۲۲ وات می‌رساند.
این تلویزیون مجهز به ۳ ورودی HDMI، یک ورودی کامپوننت، یک ورودی کامپوزیت، یک ورودی USB و یک خروجی صوتی و هدفون است.تلویزیون جدید شرکت SONY بسیار ساده طراحی شده و ابعادی برابر ۱۱۰×۶۴۶×۹۸۶ میلیمتر دارد و وزن آن نیز به ۵/۱۸ کیلوگرم می‌رسد.
این شرکت قیمت محصول جدید خو را ۹۱۷ یورو اعلام کرده است.

آمار رسمی میزان استفاده از ویستا و لینوکس اعلام شد.....

با توجه به تبلیغات و اقدامات اجرایی که مایکروسافت برای رواج ویستا انجام می دهد یک مرکز تحقیقاتی آلمانی در گزارشی جالب میزان استفاده از ویستا در جهان را اعلام کرد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه تحقیقاتی Fittkau & Maass که در هامبورگ آلمان فعالیت می کند اعلام کرد که در حال حاضر فقط ۱۳ درصد کاربران رایانه و اینترنت از ویندوز ویستا استفاده می کنند که با توجه به تبلیغات و کارهایی که مایکروسافت از سال ۲۰۰۷ برای رواج آن انجام می دهد رقم چشمگیری محسوب نمی شود.
به گزارش این مرکز تحقیقاتی، اکنون ۷۵.۸ درصد از کاربران اینترنت و رایانه از ویندوز XP استفاده می کنند و کماکان این سیستم عامل سیستم محبوب و مورد استفاده کاربران به شمار می رود.
Fittkau & Maass همچنین گزارش داده است که ۴.۶ درصد کاربران از Windows ۲۰۰۰ و ۳.۸ درصد از Windows ۹۸ استفاده می کنند.
این مرکز همچنین برای اولین بار گزارشی از میران استفاده از لینوکس را اعلام کرد و چنین نوشت که اکنون تنها ۱.۲ از کاربران جهان از لینوکس استفاده می کنند.
بنا بر اعتقاد کارشناسان این مرکز، عادت به استفاده از ویندوز XP ، محیط این ویندوز، سهولت استفاده از آن و عمر کم لینوکس و ویستا از عوامل اصلی استفاده بیشتر از ویندوز XP محسوب می شود.

لپ‌تاپ‌های ضدضربه و ضدآب جونیپر

مدل S۱۳Y به عنوان لپ‌تاپ مقاوم JUNIPER در مقابل ضربه، لرزش و آب معرفی شد که در بازار موجود است.
طبق اعلام نگین‌اندیشان پیوند، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های JUNIPER در بازار داخلی، S۱۳Y یک لپ‌تاپ از سری Hard Book این برند است که به پردازنده GHZ۶۶۷ MHZ ا۰/۲، رم دوگیگابایتی، هارددیسکی با ظرفیت ۱۲۰گیگابایت و صفحه نمایش ۳/۱۳اینچی از نوع WXGA مجهز است.
S۱۳Y همچنین به کارت گرافیکی با ظرفیت ۱۲۸مگابایت، قابل ارتقا تا ۲۵۶مگابایت، وب‌کم ۳/۱مگاپیکسلی، کیف حمل و کیبورد فارسی مجهز است و با قیمت یک‌میلیون و ۴۹۰هزار تومان و ضمانت نگین‌اندیشان پیوند به فروش می‌رسد.این نمایندگی همچنین از عرضه مدل S۱۵S از سری HarBook لپ‌تاپ‌های JUNIPER به بازار داخلی طی روزهای آینده خبر داد.این لپ‌تاپ به پردازنده ۸۰۰MHZ، ۲/۰GHZ، رم دوگیگابایتی، هارددیسکی با ظرفیت ۲۰۰گیگابایت و صفحه نمایش ۴/۱۵اینچی از نوع WXGA مجهز است.تجهیز به کارت گرافیکی با ظرفیت ۱۲۸مگابایت قابل ارتقا تا ۲۵۶مگابایت، وب‌کم ۳/۱مگاپیکسلی، کیبورد فارسی و کیف حمل از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

ویروس‌ها به نرم‌افزار ورد مایکروسافت حمله کردند.....

طبق اعلام شرکت امنیتی سیمانتک، مجرمان اینترنتی با بهره‌ بردن از حفره‌ی امنیتی جدید در نرم‌افزار ورد مایکروسافت، راه جدیدی برای حمله به رایانه‌ی کاربران یافته‌اند.
سیمانتک با اعلام این که بهره برداری نفوذگران از آسیب‌پذیری کشف نشده در ورد مایکروسافت را مشاهده کرده نسبت به این حمله هشدار داد.
این شرکت امنیتی جزئیات اندکی ازاین آسیب‌پذیری را منتشر و اعلام کرده که برای تایید یافته‌هایش در حال مذاکره با مایکروسافت است.
طی سال‌های گذشته شمار زیادی حفره‌ی امنیتی در نرم‌افزار آفیس مایکروسافت از جمله ورد کشف شده است.
نفوذگران به منظور بهره‌برداری از این حفره‌ها، باید کاربران را برای باز کردن اسناد آفیس آلوده فریب دهند
تا بتوانند نرم‌افزار مخرب را در رایانه‌ی کاربران نصب کنند.
بر اساس این گزارش سیمانتک از کاربران درخواست کرده از باز کردن اسناد وردی که منتظر دریافتشان نبوده‌اند خودداری کنند.
این دومین حمله‌ی مربوط به نرم‌افزار آفیس مایکروسافت است که در این هفته گزارش می‌شود. روز دوشنبه هم خبر وجود حفره‌ی امنیتی در نرم‌افزار مورد استفاده برنامه‌ی پایگاه داده‌ی اکسس اعلام شد.
این حفره‌ی امنیتی مربوط به کنترل اسنپ شات ویوئر اکتیوایکس است که در تمامی نسخه‌های اکسس آفیس مایکروسافت به‌جز اکسس ۲۰۰۷ موجود است.

اینتل و ساخت انیمشن‌های جدید

شرکت اینتل بزرگترین سازنده تراشه در جهان قصد دارد تراشه های ویژه ای با قدرت پردازش بسیار بالا را برای موسسه DreamWorks طراحی کند.
این تراشه ها ساخت انیمیشن های سه بعدی تازه ای با دقت و کیفیت فوق العاده زیاد را امکان پذیر خواهد کرد.
اولین انیمیشن تولید شده با استفاده از این تراشه ها "هیولاها بر ضد بیگانگان" نام خواهد داشت که ساخت آن در اوایل فروردین ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.
در همین حال AMD مهم ترین رقیب شرکت اینتل نیز اعلام کرده که در آینده نزدیک تراشه هایی تولید خواهد کرد که با استفاده از آن ها تماشای تصاویر به صورت سه بعدی بر روی رایانه های شخصی، کنسول های بازی و حتی وسایل الکترونیک سیار امکان پذیر خواهد شد.
AMD ارائه جزییات بیشتر در این مورد را به آینده موکول کرده است.

نکاتی برای خرید چاپگر

چاپگر یکی از تجهیزات جانبی کامپیوتر است که در انواع مختلفی چون لیزری، جوهرافشان، سوزنی، چندکاره، فروشگاهی، بانکی و ... در بازار موجود است و برحسب نوع، مارک و قابلیت‌هایی که دارند از قیمت‌های مختلفی برخوردارند.
انتخاب این کالا نیز بستگی به نوع و نحوه مصرف کاربران دارد.
به عبارتی یک کاربر هنگام خرید چاپگر در وهله اول باید مشخص کند چاپگر را با چه هدفی و برای انجام چه کاری و با چه حجمی تهیه می‌کند.
خاقانی یکی از فروشندگان چاپگر در خیابان ایرانشهر می‌گوید: به طور کلی هنگام خرید یک چاپگر باید به عواملی چون دقت چاپ (RESOULUTION)، سرعت چاپ، کیفیت چاپ، ویژگی‌های جانبی چاپگر توجه شود. وی می‌گوید: امروزه اکثر چاپگرها از دقت چاپ استانداردی معادل ۶۰۰×۶۰۰ نقطه در اینچ پشتیبانی می‌کنند که این میزان دقت باعث به وجود آمدن تصاویری با وضوح بالا می‌شود.
وی می‌افزاید: به طور عمومی چاپگرهای جوهرافشان دقتی در حدود ۱۲۰۰×۲۴۰۰ نقطه در اینچ دارند که این میزان دقت در مدل‌های جدید به حدود ۱۲۰۰×۴۸۰۰ افزایش یافته است.وی دقت استاندارد چاپگرهای لیزری تک کاره‌ را نیز ۶۰۰×۶۰۰ نقطه اینچ معرفی کرد که چاپگرهای لیزری جدید دقتی حدود ۱۲۰۰×۱۲۰۰ نقطه در اینچ دارند.
این فروشنده در مورد سرعت چاپگر نیز می‌گوید: تعداد صفحاتی که چاپگرهای جوهرافشان موجود در بازار ادعای چاپ آن را دارند، در حالت چاپ متن بین ۵ تا ۲۱ صفحه در دقیقه است، اما در تست‌های انجام گرفته در چاپ متن چاپگرها در حدود ۲ تا ۷ صفحه را توانستند به چاپ برساند.
همچنین در چاپ صفحات گرافیکی کارخانه‌های سازنده ادعا کرده‌اند که چاپگرها در حدود ۲ تا ۱۵ صفحه در دقیقه چاپ می‌کنند. ولی در تست‌های انجام گرفته سرعت چاپ واقعی آنها در حدود ۱ تا ۳ صفحه در دقیقه است.در چاپگرهای لیزری نیز موضوع همین طور است. یک چاپگر لیزری تک رنگ، در چاپ متن قدرت چاپ ۱۰ تا ۱۸ برگ را در دقیقه دارد که تقریبا نصف مقداری است که توسط کارخانه‌ها ادعا می‌شود.
چاپگرهای لیزری رنگی در چاپ تصاویر گرافیکی حدود ۱ تا ۴ برگ در دقیقه را به چاپ می‌رساند که این مقدار چیزی در حدود یک به هشت مقداری است که خود شرکت اعلام می‌کند. پس همیشه نباید در خرید چاپگر فقط به مشخصاتی که روی چاپگر نوشته شده است، اتکا کرد و باید از کسانی که به طور عملی از آن وسیله استفاده کرده‌اند، سوال شود. چون بهترین بررسی استفاده از وسیله است.
این فروشنده افزود: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در زمان خرید چاپگر باید به آن دقت کرد، کیفیت چاپ است. کیفیت چاپ بسته به نوع کارایی و مصارف کاربران متفاوت است.
اگر شما به چاپ متن‌های نوشتاری با کیفیت بالا نیاز دارید، تقریبا تمام چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید لیزری در بازار، متن‌های نوشتاری را به خوبی چاپ می‌کنند.در چاپ تصاویر گرافیکی و عکاسی، نیز چاپگر جوهرافشان انتخاب مناسبی برای کاربران عمومی تا غیرحرفه‌ای است.
نکته‌ای دیگر که باید در خرید چاپگر به آن توجه کرد امکانات جانبی چاپگر است که باعث تسهیل استفاده از آن در کارهای مختلف می‌شود.

وصله نرم افزاری جدید مایکروسافت دسترسی به اینترنت را مختل می کند

یکی از وصله های نرم افزاری جدید شرکت مایکروسافت که برای مشکلات سیستم عامل ویندوز طراحی شده خود دارای اشکالاتی است که باعث می‌شود دسترسی برخی کاربران به اینترنت با مشکل مواجه شود.
به نقل از Register، این وصله نرم افزاری با فایروال امنیتی شرکت ZoneAlarm سازگار نیست و همین مساله باعث شده صدها هزار نفر در سراسر جهان نتوانند پس از نصب وصله مذکور با شماره MS۰۸-۰۳۷ به اینترنت متصل شوند.
محصولات امنیتی شرکت ZoneAlarm و به خصوص فایروال آن از جمله نرم افزارهای بسیار محبوب امنیتی در جهان محسوب می شود و بسیاری از کاربران حقیقی و حقوقی از آن استفاده می کنند.
وصله نرم افزاری مذکور برای رفع برخی مشکلات امنیتی سیستم عامل ویندوز طراحی شده بود.
مایکروسافت پس از اطلاع از وقوع این مشکل بلافاصله اطلاعیه ای صادر و اعلام کرد برای حل مشکل یاد شده تلاش خواهد کرد.
ولی کاربران این فایروال برای استفاده از اینترنت باید وصله جدید را از روی دستگاه های خود پاک کنند.

یک کارت گرافیک گران قیمت از Xpert Vision

مدل GF ۸۸۰۰ Gtx به عنوان کارت گرافیک گران‌قیمت Xpert Visian در بازار داخلی معرفی شد.
طبق اعلام سازگار ارقام، نمایندگی فروش محصولات این برند در بازار داخلی، GF ۸۸۰۰ Gtx یک کارت گرافیک گران‌قیمت است که به چیپ ست ۸۸۰۰GTx، حافظه ۷۶۹ مگابایتی از نوع DDR۳ و دو پورت DVI مجهز است.فرکانس حافظه و پردازنده این کارت گرافیک نیز به ترتیب ۱۸۰۰ و ۵۷۵ مگاهرتز است.سازگار ارقام قیمت این کارت گرافیک را ۵۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

مجموعه آنلاین ژن‌های انسانی در ویکی‌پدیا

گروهی از پژوهشگران آمریکایی بنیادهای یک مجموعه آنلاین جدید درباره ژنتیک انسان را گذاشته‌اند که درون چارچوب موجود دائره‌المعارف رایگان اینترنتی ویکی‌پدیا ذخیره می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه آندرو سو، یکی از افراد دخیل در طرح "Gene Wiki" از موسسه ژنومیکز در بنیاد پژوهشی نوارتریس در سان‌دیه‌گو در کالیفرنیا در این باره می گوید: "حدود ۲۵۰۰۰ ژن در ژنوم انسان وجود دارد. ما ۹۰۰۰ مقاله درباره آنها داریم."
او افزود"هدف ما این است که یک نقطه شروع یکنواختی برای داده‌ها در مورد همه ژن‌ها فراهم آوریم." و یادآور شد که از این پس به عهده دانشمندان دیگر است که به اطلاعات بیفزایند و ما را روزآمد نگهدارند، یعنی همان کاری که اکنون در مورد مدخل‌‌های ویکی‌پدیا انجام می‌شود.
سو گفت: "کل جامعه محتوا را تولید خواهد و بر آن محتوا نظارت خواهد کرد."
در همین حال در اقدامی مشابه، پژوهشگران از بیمارستان کودکان بوستون و دانشکده پزشکی هاروارد نیز در حال استفاده از قدرت اینترنت در کارشان و این بار ردیابی شیوع‌های بیماری‌های عفونی مانند مننژیت و سل است.
HealthMap.org یک نظام جمع‌آوری داده‌ها است که اطلاعات درباره شیوع بیماری‌ها را تالارهای گفتگوی اینترنتی و خروجی‌های خبری روی اینترنت جمع‌آوری می‌کند، سازمان می‌دهد و منتشر می‌کند.
جان برونستین، پژوهشگر در این باره می‌گوید: "اطلاعات الکترونیکی بر روی وب می‌تواند با فراهم‌آوردن اطلاعات به روز و کلاملا موضعی درباره شیوع بیماری‌ها ئقش مهمی در در شناسایی زودرس رویداد و حمایت از آگاهی موقعیتی ایفا کند."

شیوع ویروس جنگ‏جهانی ‏۳ و نبرد ایران و آمریکا

پس از انتشار خبر رزمایش موشکی ایران لابراتوارهای موسسه امنیت انفورماتیکی "وب سنس" یک حمله جدید ویروسی از نوع حملات "مهندسی اجتماعی" را کشف کردند که از خانواده کرمهای "استورم" (کرم توفان) است.
حملات با مقوله "مهندسی اجتماعی" به گروهی از حملات ویروسی اطلاق می شود که برای هجوم با احساسات کاربران شبکه بازی می کنند.
این کرم که "جنگ جهانی سوم" نامیده شده است با ارسال ایمیلهای جعلی برای کاربران شبکه اعلام می کند که نیروهای نظامی آمریکا به ایران حمله کرده اند و با اشغال ایران جنگ جهانی سوم آغاز شده است.
این ایمیلهای جعلی لینکی را به وب سایتی عرضه می کند که امکان دیدن فیلم مربوط به این خبر را فراهم می کند. این در حالی است که با کلیک روی این فیلم به جای مشاهده فیلم حمله آمریکا به ایران یک اسب تراوا روی رایانه کاربران بارگذاری می شود و به اطلاعات شخصی آنها نفوذ می کند.
براساس گزارش لس آنجلس تایمز، این ایمیل جعلی با تیترهایی چون: "۲۰ هزار سرباز آمریکایی در ایران"، "ارتش آمریکا از مرزهای ایران گذشت" و "جنگ جهانی سوم آغاز شد" ارسال می شوند.

یک محصول جدید از innovision

شرکت Innovision با همکاری شرکتArctic cooling که از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در امر تولید خنک‌کننده‌های قطعات کامپیوتری است، توانسته است با استفاده از جدید‌ترین چیپ‌ست Nvidia یعنیGeForce۹۸۰۰GTX و...
همچنین سیستم خنک کننده ‌AC EXTERME موجب کاهش چشمگیر گرمای تولیدشده توسط این کارت شود که نتیجه آن بالا رفتن قابلیت اور کلاکینگ این کارت در مقایسه با سایر برندها شده است.
استفاده از خنک‌کننده ‌EXTREME موجب افزایش مقدار فرکانس هسته که در حالت استاندارد ۶۷۵‌مگا هرتز است، به۷۴۰ مگا هرتز و همچنین افزایش فرکانس حافظه از ۲۲۰۰ به ۲۲۸۰مگاهرتز شده که در مقایسه با انواع ۹۸۰۰GT موجود در بازار AC EXTREME توانسته است حدود ۲۰درصد از نظر (Performance) و کاهش گرما در حد بالاتری قرار گیرد.
تجهیز به سیستم خنک‌کننده ‌با فن‌های عریض که موجب خنک شدن بیشتر GPU و برد می‌شود، کاهش صدای سیستم خنک کننده‌ در حدود ۸۰درصد نسبت به سایر مدل‌ها، کاهش گرمای تولید شده توسط سیم، استفاده از خازن‌های ۱۰۰درصد جامد، استفاده از روکش طلا بر روی ورودی‌های DVI که به‌عنوان یک رسانای فوق‌العاده به‌کارگرفته می‌شود از ویژگی‌های این کالا است.

دو تکنولوژی جدید از گیگابایت

گیگابایت، به عنوان تولیدکننده مادربوردها و کارت‌های گرافیکی، همچنان مشغول تغییر راه‌حل‌های خنک‌سازی بی‌صدای کارت گرافیکی خود است.
این شرکت این بار نیز با ارائه تکنولوژی جدید Multi-Core خنک‌کننده بی‌صدایی را عرضه کرده است که تکنولوژی‌های به کار رفته در چهار سری از خنک‌کننده‌های Silent-Pipe، که منحصرا برای دفع حرارت تولید شده توسط پردازنده‌های گرافیکی طراحی شده بودند را ترکیب می‌کند.
تکنولوژی Multi-Core شرکت گیگابایت از یک سری تیغه‌های بسیار نازک چندلایه که بر روی پایه از جنس مس قرار گرفته‌اند، استفاده می‌کند. این پایه‌های مسی موجب می‌شوند که حرارت به نحو بهتری بر روی سطح حرارت‌گیر پخش شود.
تکنولوژی Multi-Core شرکت گیگابایت پخش متناسب حرارت را در سرتاسر حرارت‌گیر تنظیم کرده و به شکل کاملا موثری عملیات حرارتی را بدون فن‌های خنک‌کننده پر سر و صدا انجام می‌دهد.
شرکت گیگابایت همچنین در سال جاری، نرم‌افزار کاربردی خود را با نام Gamer HUD معرفی کرد. این نرم‌افزار برای علاقه‌مندان به بازی‌ها طراحی شده و به کاربران اجازه می‌دهد که حتی قادر به تنظیم کوچکترین موارد بر روی کارت گرافیک خود باشند.
ترکیب این نرم‌افزار با سخت‌افزاری کارآمد اجازه تنظیم ولتاژ را از طریق سیستم عامل ویندوز به کاربران می‌دهد. به وسیله توانایی کنترل ولتاژ GPU در چندین سطح،‌کاربران قادر خواهند بود از بالاترین سطوح کارآیی کارت‌گرافیکی خود استفاده کنند.

دیسک نوری ۴۰۰ گیگابایتی طراحی شد.....

دیسک نوری ۱۶ لایه‌یی که تنها قابل خواندن است طراحی شده که به ادعای شرکت سازنده‌ی آن قادر به ذخیره‌سازی ۴۰۰ گیگابایت داده است.
این دیسک نوری طبق اعلام شرکت سازنده‌اش، نخستین دیسک نوری ۱۶ لایه‌یی قابل خواندن جهان است اما مشخص نیست چه زمانی عرضه خواهد شد.
این دیسک نوری در هر لایه ۲۵ گیگابایت ظرفیت دارد که ظرفیت دیسک بلوری در برابر آن بسیار کوچک نشان می دهد؛ ۲۵ گیگابایت در هر لایه این دیسک برابر با دیسک بلوری یک لایه است؛ دیسک بلوری به صورت یک لایه (۲۵ گیگابایت) و دو لایه (۵۰ گیگابایت) عرضه می‌شود.
ظرفیت بالای این دیسک‌ها به این معنی است که فن‌آوری جدید بیش‌تر برای مواردی مانند آرشیو داده‌های حجم بالا مناسب خواهد بود.

لپ تاپ پرطرفدار اپل بی سر و صدا ارزان شد...

.
شرکت اپل بدون اعلام قبلی قیمت برخی مدل های لپ تاپ MacBook Air را تا ۵۰۰ دلار کاهش داده است.
به نقل از Cnet، این کاهش قیمت تنها شامل مدل هایی از MacBook Air است که مجهز به حافظه های فلاش هستند. این مدل هاپیش از این حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت داشتند.
از سوی دیگر هزینه به روز رسانی لپ تاپ های MacBook Air اپل هم کاهش یافته و به عنوان مثال تعویض پردازنده های این محصول با سرعت ۱.۶ گیگاهرتز با نمونه های ۱.۸ گیگاهرتزی از این پس با صرف ۲۰۰ دلار ممکن است. این در حالی است که این کار تا یک هفته قبل با پرداخت ۳۰۰ دلار ممکن بود.
هر چند حافظه های فلاش مطمئن تر از حافظه های عادی هستند و احتمال پاک شدن اطلاعات از روی آنها کمتر است، اما هنوز گران قیمت تر از حافظه های عادی هستند

شکست تدریجی مایکروسافت در بازار مرورگرها

تحقیقات جدید نشان می دهد که مرورگر مایکروسافت در حال شکست خوردن در مقابل مرورگرهای جدید و دارای کاربران زیاد است.
به نقل از Information Week ، این تحقیقات جدید که در اکثر کشورهای جهان انجام شده است حکایت از آن دارد که کاربران اینترنتی مرورگرهای جدید فایرفاکس و اپل سافاری را بیشتر از مرورگر قدیمی مایکروسافت می پسندند و همین عامل سبب حرکت رو به شکست مایکروسافت در این حوزه شده است.
این اتفاق در حالی رخ می دهد که هنوز ۱.۱ میلیارد نفر از کاربران اینترنتی یعنی چیزی حدود ۷۳ درصد در حال استفاده ار مرورگر مایکروسافت هستند اما این درصد کاربران شش ماه پیش ۷۹ درصد بود و این آمار نشان دهده خروج سریع بازار مرورگرها از دستان مایکروسافت است.
اکنون ۱۹ درصد بازار مرورگرها در اختیار فایرفاکس است و این درحالی بود که شش ماه پیش موزیلافایرفاکس تنها ۱۴ درصد بازار را در دست داشت و این امر نشان دهنده رشد سریع این مرورگر است.
همچنین مرورگر سافاری اپل نیز با رشد دو درصدی از ۴ درصد به ۶ درصد در شش ماه آمار خوبی را برای خود ثبت کرده است.
در هر حال مایکروسافت نگرانی خود را در این باره اعلام کرده و در تلاش است با نوآوری های جدید در دنیای مرورگرها کماکان فاصله خود را حفظ کند.

طراحی فن‌آوری که سرعت اینترنت را چند برابر افزایش می‌دهد.....

فیزیکدان‌ها فن‌آوری سوئیچ نوری را طراحی کرده‌اند که سرعت انتقال داده‌ها را به ۶۴۰ گیگابایت بر ثانیه رسانده و سرعت اینترنت را ۶۰ برابر افزایش می‌دهد.
ساخت این فن‌آوری که در دانشگاه سیدنی طراحی شده چهار سال به طول انجامیده و پیش‌بینی می‌شود دسترسی پرسرعت، بدون خطا و نامحدود به اینترنت را در سراسر جهان ایجاد کند.
به گفته‌ی محققان استرالیایی، سوئیچ نوری فوق سریع جدید در یک تراشه بیش از شش هزار درصد به افزایش سرعت اینترنت در استرالیا کمک می‌کند.
به گفته‌ی طراحان این سوئیچ نوری، این فن‌آوری جایگزین سوئیچ‌های الکتریکی می‌شود که برای تبدیل سیگنال‌های نوری به دامنه‌ای از سیگنال‌های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سپس به مقصدهای مختلف هدایت می‌شوند.
طراحان این فن‌آوری نشان داده‌اند این سوئیچ می‌تواند یک سیگنال ۶۴۰ گیگابایت برثانیه را به ۶۴ سیگنال جداگانه ۱۰ گیگابایت بر ثانیه تجزیه کند.