رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

تخریب شبکه

یک مدیر شبکه ناراضی در شهر سانفرانسیسکو به دلیل دزدی اصلاعات از فیبر نوری شبکه شرکتی که قبلا در آن کار می کرد بازداشت شد . این مهندس ناراضی تری چیلدز(Terry Childs) نام دارد و ۴۳ ساله است . وی که در روز یکشنبه این هفته دسگیر شده بود روز سه شنبه به دادگاه احضار شده و قرار وثیقه ۵ میلیون دلاری برای آزادی تا صدور حکم نهایی برایش صادر شد.
وی قبلا به مدت ۵ سال برای دپارتمان تکنولوژی با حقوق پایه ۱۲۶ هزار دلار کار کرده بود به دلیل نارضایتی از وضعیت کاریش با مدیران شرکت به قصد استراق سمع اطلاعات به فیبر نوری شبکه WAN تپ(tap) زده بود.او با این تپ به نامه های اداری ، فایلهای حاوی لیست حقوق ، اسناد قضایی محرمانه ،اطلاعات مربوط به زندانیان می توانست دست یابد.
چیلدز یک رمز عبور انحصاری که به وی اجازه ورود به سیستم را می داد برای خود ایجاد کرده بود رمز عبور هایی که وی ایجاد کرده بود حتی پس از دستگیر شدن حاضر به افشای آنها نبود.پس از یک روز از دستگیری وی این رمزها شکسته شد وی مدیران شبکه توانستند وارد سیستم شوند.گفته شده است که وی از ۲۰ ژوئن شروع به این نفوذ در شبکه فیبر نوری کرده بود .مقامات مرتبط اظهار نگرانی کرده اند که حتی ممکن است در زندان از طریق یک واسطه و یا با یک وسیله الکترونیکی شروع به تخریب شبکه هک شده نماید و هزاران سند حساس را از بین ببرد. پلیس ماین و خانه او را بازرسی کرده تا در صورت وجود چنین وسیله ای آن را ضبط نماید ولی تاکنون موفق به یافتن چنین وسیله ای نشده است.
این شخص قبلا چهار مورد بزهکاری داشته است.مدیر ارشد دپارتمان تکنولوژی آقای رون وینسون(Ron Vinson) گفت : در حال حاضر شبکه مشکلی ندارد و به خوبی کار می کند و همه تلاشها برای جلوگیری از هرگونه تخریب احتمالی به کار گرفته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد