رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

نکاتی برای خرید چاپگر

چاپگر یکی از تجهیزات جانبی کامپیوتر است که در انواع مختلفی چون لیزری، جوهرافشان، سوزنی، چندکاره، فروشگاهی، بانکی و ... در بازار موجود است و برحسب نوع، مارک و قابلیت‌هایی که دارند از قیمت‌های مختلفی برخوردارند.
انتخاب این کالا نیز بستگی به نوع و نحوه مصرف کاربران دارد.
به عبارتی یک کاربر هنگام خرید چاپگر در وهله اول باید مشخص کند چاپگر را با چه هدفی و برای انجام چه کاری و با چه حجمی تهیه می‌کند.
خاقانی یکی از فروشندگان چاپگر در خیابان ایرانشهر می‌گوید: به طور کلی هنگام خرید یک چاپگر باید به عواملی چون دقت چاپ (RESOULUTION)، سرعت چاپ، کیفیت چاپ، ویژگی‌های جانبی چاپگر توجه شود. وی می‌گوید: امروزه اکثر چاپگرها از دقت چاپ استانداردی معادل ۶۰۰×۶۰۰ نقطه در اینچ پشتیبانی می‌کنند که این میزان دقت باعث به وجود آمدن تصاویری با وضوح بالا می‌شود.
وی می‌افزاید: به طور عمومی چاپگرهای جوهرافشان دقتی در حدود ۱۲۰۰×۲۴۰۰ نقطه در اینچ دارند که این میزان دقت در مدل‌های جدید به حدود ۱۲۰۰×۴۸۰۰ افزایش یافته است.وی دقت استاندارد چاپگرهای لیزری تک کاره‌ را نیز ۶۰۰×۶۰۰ نقطه اینچ معرفی کرد که چاپگرهای لیزری جدید دقتی حدود ۱۲۰۰×۱۲۰۰ نقطه در اینچ دارند.
این فروشنده در مورد سرعت چاپگر نیز می‌گوید: تعداد صفحاتی که چاپگرهای جوهرافشان موجود در بازار ادعای چاپ آن را دارند، در حالت چاپ متن بین ۵ تا ۲۱ صفحه در دقیقه است، اما در تست‌های انجام گرفته در چاپ متن چاپگرها در حدود ۲ تا ۷ صفحه را توانستند به چاپ برساند.
همچنین در چاپ صفحات گرافیکی کارخانه‌های سازنده ادعا کرده‌اند که چاپگرها در حدود ۲ تا ۱۵ صفحه در دقیقه چاپ می‌کنند. ولی در تست‌های انجام گرفته سرعت چاپ واقعی آنها در حدود ۱ تا ۳ صفحه در دقیقه است.در چاپگرهای لیزری نیز موضوع همین طور است. یک چاپگر لیزری تک رنگ، در چاپ متن قدرت چاپ ۱۰ تا ۱۸ برگ را در دقیقه دارد که تقریبا نصف مقداری است که توسط کارخانه‌ها ادعا می‌شود.
چاپگرهای لیزری رنگی در چاپ تصاویر گرافیکی حدود ۱ تا ۴ برگ در دقیقه را به چاپ می‌رساند که این مقدار چیزی در حدود یک به هشت مقداری است که خود شرکت اعلام می‌کند. پس همیشه نباید در خرید چاپگر فقط به مشخصاتی که روی چاپگر نوشته شده است، اتکا کرد و باید از کسانی که به طور عملی از آن وسیله استفاده کرده‌اند، سوال شود. چون بهترین بررسی استفاده از وسیله است.
این فروشنده افزود: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در زمان خرید چاپگر باید به آن دقت کرد، کیفیت چاپ است. کیفیت چاپ بسته به نوع کارایی و مصارف کاربران متفاوت است.
اگر شما به چاپ متن‌های نوشتاری با کیفیت بالا نیاز دارید، تقریبا تمام چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید لیزری در بازار، متن‌های نوشتاری را به خوبی چاپ می‌کنند.در چاپ تصاویر گرافیکی و عکاسی، نیز چاپگر جوهرافشان انتخاب مناسبی برای کاربران عمومی تا غیرحرفه‌ای است.
نکته‌ای دیگر که باید در خرید چاپگر به آن توجه کرد امکانات جانبی چاپگر است که باعث تسهیل استفاده از آن در کارهای مختلف می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد