رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

ویکی پدیا، کتابی دیجیتال با ۹۰ هزار نویسنده

در جریان برگزاری کنفرانسی با حضور موسسان و علاقمندان به دائره المعارف آنلاین ویکی پدیا در اسکندریه مصر اعلام شد این سایت به کتابی غنی مبدل شده که حدود ۹۰ هزار نویسنده علاقمند در ویرایش و به روز رسانی آن مشارکت دارند.
به نقل از Cnet، ویکی پدیا سایتی برای آشنایی کاربران با موضوعات و جوانب مختلف پدیده های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و اقتصادی است و هر فرد علاقمند می تواند با عضویت در این سایت مداخل جدیدی را به این دائره المعارف آنلاین اضافه کرده یا مداخل موجود را ویرایش کند. البته برای جلوگیری از خرابکاری نظارت جدی و موثر جمعی بر محتوای آن اعمال می شود.
استقبال گسترده از ویکی پدیا و تایید صحت مطالب آن از سوی مراجع مهم علمی و پژوهشی موجب شده تا ناشران مختلفی در نقاط مختلف جهان برای چاپ بخش هایی از محتوای آن اقدام کنند و در تازه ترین اقدام از این دست یک ناشر آلمانی ۲۵ هزار مدخل مهم آلمانی از این دائره المعارف را به زیر چاپ برده است.
قرار است این کتاب به قیمت ۲۰ یورو از شهریور ماه برای فروش عرضه شود.
کارشناسان حاضر در این کنفرانس که نمونه هایی از این کتاب در اختیارشان گذاشته شد بر این باورند که به احتمال زیاد در آینده شاهد چاپ کتاب های دیگر خواهیم بود که شامل مداخل مختلف ویکی پدیا به زبان های گوناگون جهان هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد