رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

کوچک ترین و کم مصرف ترین رایانه رومیزی جهان ساخته شد....

پس از مدت ها که اکثر نوآوری های حوزه رایانه در اختیار لپ تاپ ها بود سرانجام دنیای رایانه های رومیزی نیز تحول جدیدی را تجربه کرد.
به نقل از PC World ، یک سازنده رایانه با نام CherryPal ، کوچک ترین رایانه رومیزی جهان را با مصرف تنها ۲ وات برق ساخته و روانه بازار کرد.
این رایانه جدید که ۸۰ درصد کوچک تر از رایانه های ورمیزی فعلی است تمامی کارهایی که یک رایانه انجام می دهد را انجام داده و از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.
Max Seybold که مدیریت اجرایی سازنده کوچک ترین رایانه رومیزی جهان را بر عهده دارد هدف از طراحی و ساخت این رایانه ارزان قیمت و قابل حمل را استفاده راحت، حمل و ایمنی بیشتر دانست.
وی گفت: رایانه های رومیزی که اکنون در سراسر جهان وجود دارند به طور متوسط ۱۱۴ وات انرژی گرانبهای برق را مصرف می کنند اما این رایانه جدید نسبت به اجداد خود ۹۸ درصد صرفه جویی دارد و به دلیل اینکه چیز دیگزی بجز یک کابل به آن متصل نیست استفاده از آن بسیار راحت است.
این رایانه از سیستم های عامل لینوکس و ویندوز حمایت می کند و مرورگر فایرفاکس نیز تا این مرحله از آن حمایت کرده است.
این رایانه جدید که کوچک ترین و کم مصرف ترین رایانه رومیزی جهان محسوب می شود ۲۴۹ دلار قیمت گذاری شده است که قیمت بسیار مناسبی برای یک رایانه رومیزی محسوب می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد