رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

درد‌سر تازه مایکروسافت برای چینی‌ها

مقامات چینی قصد دارند تحقیقاتی را در مورد احتمال سواستفاده مایکروسافت از موقعیت برتر خود در بازار نرم افزار جهان به عمل آورند.
به نقل از رویترز، دفتر دولتی مالکیت معنوی در چین معتقد است شرکت مایکروسافت کپی های سیستم عامل ویندوز و نرم افزار Office را با قیمتی گران به فروش می رساند تا به سود بیشتری دست یابد.
به گفته یکی از مقامات این دفتر مایکروسافت ویندوز را به قیمت ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ یوآن و Office را به قیمت ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یوآن به فروش می رساند که چنین پولی حتی از هزینه خرید یک رایانه در چین بیشتر است و همین مساله نشان می دهد مایکروسافت به دنبال سواستفاده از انحصار خود بر بازار نرم افزار است.
این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد نرم افزارهای به فروش رفته در چین کپی هایی غیرقانونی هستند که بدون مجوز شرکت های اصلی سازنده در بازار توزیع شده اند. این مساله اعتراض بسیاری از شرکت های آمریکایی و اروپایی را هم به دنبال داشته است.
مایکروسافت پیش از این به علت انحصار طلبی در فعالیت های تجاری خود توسط اتحادیه اروپا نیز محکوم شده بود. این شرکت هنوز واکنشی به ادعاهای مقامات چینی نشان نداده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد