X
تبلیغات
رایتل
یاهو در اقدامی که گمانه زنی در مورد احتمال ادامه مذاکرات ادغام بین یاهو و مایکروسافت را تقویت کرد، در نامه ای به سهامدارانش تأکید کرد توافق این شرکت برای برون سپاری بخشی از تبلیغات جست وجو به گوگل مانع از فروش این شرکت به مایکروسافت نیست.
یاهو اوایل ماه جاری با قراردادی که تحت آن گوگل برای برخی از صفحات نتایج جست وجوی این شرکت تبلیغات فراهم می کند، موافقت و اعلام کرد که انتظار دارد با این قرارداد بین ۲۵۰ میلیون و ۴۵۰ میلیون دلار درآمد اضافی در ۱۲ ماه نخست از آغاز همکاری با گوگل به دست آورد. این حقیقت که یاهو تأکید می کند قراردادش با گوگل از فروش این شرکت اینترنتی به مایکروسافت جلوگیری نمی کند به این گمانه زنی که مذاکرات بین دو شرکت بدون سر و صدا ادامه دارد اضافه می کند. وبلاگ Tech Crunch که خبر قرارداد جست وجوی یاهو گوگل را منتشر کرد اوایل هفته جاری نیز به نقل از منابع آگاه در داخل مایکروسافت و یاهو اعلام کرد که مذاکرات ادغام میان این دو شرکت خاتمه نیافته است. یاهو در نامه خود اشاره کرده که مقامات مایکروسافت در هشتم ماه ژوئن به این شرکت اینترنتی اعلام کردند دیگر علاقه ای برای به دست آوردن کل یاهو ندارند.
یاهو همچنین اعلام کرده که پیشنهاد خرید یک میلیارد دلاری موتور جست وجوی خود توسط مایکروسافت را رد کرده زیرا شامل شماری از مفاد سنگین بوده و به علاوه در مورد فروش آینده یاهو به مایکروسافت حق وتو می داد. این در حالی است که برخی از سهامداران هنوز به دنبال به ثمر نشاندن قرارداد میان این دو شرکت هستند از جمله کارل آیکان، سهامدار میلیاردری که قصد دارد اعضای هیات مدیره این شرکت اینترنتی را بر کنار و کسانی را به جای آن ها بنشاند که طرفدار مذاکره با مایکروسافت هستند. از سوی دیگر بیل گیتس در مصاحبه ای با شبکه NBC قرارداد مایکروسافت با یاهو را بعید دانست و در طول مصاحبه خود با اشاره به قرارداد مایکروسافت با یاهو، اظهار کرد که فکر نمی کنم این یکی محتمل باشد. وی در ادامه اظهار کرد: با این حال معتقدم استیو بالمر، مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت، فرصت های زیاد دیگری خواهد یافت.