رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

یک رقیب تازه برای گوگل

یکی از کارمندان سابق گوگل موتور جست‌وجوی جدیدی به نام Cuil راه‌اندازی کرده که قصد دارد با فهرست کردن صفحه‌های وب بیش‌تر از گوگل، این غول اینترنتی را کنار بزند.
موتور جست‌وجوی Cuil توسط «آنا پترسون» ، یکی از مسوولان سابق «ایندکس» جست‌وجوی گوگل و همسرش، تام کاستلو که موتور جست‌وجوهایی در دانشگاه استنفورد و شرکت آی بی ام طراحی و ساخته است، اداره می‌شود.
«راسل پاور» ، سومین موسس این شرکت نیز در ایندکس گذاری، رتبه‌ بندی وب و شناسایی هرزنامه در گوگل فعالیت کرده است.
این شرکت نوپا از به فهرست درآوردن ۱۲۰ میلیارد صفحه وب خبر داده و می‌تواند نتایج سازماندهی شده را با حفظ کامل حریم خصوصی کاربران فراهم کند.
گوگل چند روز قبل اعلام کرد که یک تریلیون صفحه وب تک در اینترنت یافته اما شمار صفحاتی که به فهرست درآورده را اعلام نکرده است.
طبق اعلام شرکت Cuil، این موتور جست‌وجو با تجزیه و تحلیل محتوای هر صفحه و مفهوم هر تقاضای جست‌وجو، فراتر از شیوه‌های سنتی عمل می‌کند و نتایج مشابه را در گروه‌هایی قرار داده و آن‌ها را بر اساس فهرست مرتب می‌کند و همچنین برای دقیق‌تر کردن جست‌وجو، پیشنهادهای مختلف را به کاربر نشان می‌دهد.
Cuil نخستین رقیب گوگل در سال جاری نیست؛ موتور جست‌وجوی Wikia Search که توسط موسس دایره المعارف آنلاین ویکی‌پدیا راه‌اندازی شده نیز از ماه ژانویه کار خود را آغاز کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد