رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

گوگل دانشنامه Knol را افتتاح کرد....

 

گوگل سرانجام سیستم جدید Knol را که مهمترین رقیب ویکی پدیا به شمار می رود و تاکنون استفاده از آن در فاز آزمایشی و برای تعداد محدودی کاربر بود به طور رسمی افتتاح کرد.شرکت مانتین ویوو پروژه دانشنامه جدیدی را که قرار است ویکی پدیا را به چالش بکشد رسما افتتاح کرد.
اواسط نوامبر گذشته گوگل سرویس جدیدی با عنوان Knol (برگرفته از واژه knowledge انگلیسی به معنی "دانش") را معرفی کرد که می تواند ویکی پدیا، بزرگترین دانشنامه آزاد آنلاین را به چالش بکشد. این سیستم در حقیقت نوع تعدیل شده و کنترل شده ویکی پدیا است که از نوامبر گذشته فاز آزمایشی خود را با تعداد محدودی کاربر آغاز کرد.
اکنون بزرگترین موتور جستجوی دنیا اعلام کرد که این سیستم را برای استفاده تمام کاربران وب رسما افتتاح کرده است.
در این خصوص کارشناسان گوگل اظهار داشتند: "میلیونها نفر در سراسر دنیا می توانند از طریق Knol دانسته های خود را روی اینترنت با دیگران به اشتراک بگذارند. این سیستم همانند ویکی پدیا است اما دو عنصر جدید به آن اضافه شده است که شامل امضا و پرداخت حق مولف است."
براساس گزارش "ای بی سی نیوز"، در تفاوت با ویکی پدیا افرادی که قصد دارند روی Knol مقاله ای را منتشر کنند باید این مقاله را با نام واقعی خود امضا کنند و مسئولیت عواقب آن را بپذیرند.
هربار که کاربران دیگر بخواهند مقاله مولف را ویرایش جدید کنند باید مشاوره های خود را برای نویسنده ارسال کنند و به این ترتیب مولف در خصوص تغییر و بازنویسی مقاله تصمیم می گیرد.
ویژگی دیگر این دانشنامه آنلاین جدید، سیستم پرداخت آن است. در حقیقت شرکت گوگل به خوبی بر اهمیت انتشار تبلیغات در صفحات وب واقف است و به همین علت به مولفان Knol این امکان را داده است که در مقالات خود از آگهی های سیستم AdSense استفاده کنند و سپس سود حاصل از این آگهی ها را با مولف تقسیم می کند. به این ترتیب مولف می تواند از مقاله ای که منتشر کرده است به عنوان یک منبع مالی استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد