رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

نمایش نخستین مینی لپ‌تاپ جهان که تنها دو وات برق مصرف می‌کند....

مینی لپ‌تاپ کم مصرف، ارزان‌قیمت که تنها دو وات برق مصرف می‌کند از سوی شرکت نوپای CherryPal به نمایش درآمد.
این رایانه‌ی ارزان‌قیمت و بدون زحمت برای افرادی در نظر گرفته شده که تنها برای رفتن به اینترنت، انجام کارهای سبک و چک کردن ایمیل به رایانه نیاز دارند.
این سیستم مبتنی بر لینوکس که ۲۴۹ دلار قیمت دارد، در مقایسه با برخی از رایانه‌های دسکتاپ که ۱۰۰ وات برق مصرف می‌کنند با مصرف تنها دو وات برق، رایانه کم مصرفی محسوب می‌شود.
این رایانه که CherryPal نام دارد، به اندازه‌ی جلد یک کتاب بوده و هیچ قطعه جدا شدنی ندارد؛ ۲۵۶ مگابایت حافظه و هارددرایو با ظرفیت چهار گیگابایت از جمله ویژگی‌های آن است.
رایانه‌های سبک وزن با قیمت پایین ۵۰۰ دلار در حال کسب محبوبیت میان افرادی هستند که به یک دستگاه ساده برای رفتن به اینترنت و خواندن ایمیل احتیاج دارند.
موج مینی لپ‌تاپ‌ها با عرضه‌ی رایانه Eee PC هفت اینچی از سوی ایسوز در ماه اکتبر گذشته آغاز شد و از آن زمان این شرکت تایوانی صدها هزار از این دستگاه‌ها را به فروش رسانده و اعلام کرده که در پی آن است تا پایان سال جاری بین سه تا پنج میلیون دستگاه از این رایانه‌ها را به فروش برساند.
موفقیت Eee PC سازندگان رایانه‌ی دیگر مانند هیولت پاکارد و دل را بر آن داشت با عرضه‌ی محصولات مشابه از رقابت در این عرصه عقب نمانند.
نظرات 1 + ارسال نظر
ابوالفضل چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:19 http://maadar.blogsky.com

با سلام و آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترم
منتظر دیدار و محبت شما هستم
http://maadar.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد