رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

گوگل دنیای مجازی سه بعدی راه اندازی کرد....

گوگل امروز سرویس مجازی گرافیکی و سه بعدی تازه ای را راه اندازی کرد که شباهت فراوانی به امکانات سایت مشهور Second Life دارد.
به نقل از نیویورک تایمز از جمله امکانات جالب این سرویس چت روم های سه بعدی گرافیکی است که Lively نام دارد و به راحتی می توان آنها را در وب سایت ها و وبلاگ ها گنجاند.
این سرویس که از نشانی www.lively.com در دسترس است هنوز در مرحله آزمایشی است و بنا بر اعلام شرکت گوگل تنها ۲۰ درصد این پروژه تکمیل شده است. کاربران این فضای سه بعدی که انسان را به یاد کارتون های ایام کودکی می اندازد می توانند اتاق هایی را ایجاد کرده و با استفاده از آواتارهایی بسیار کامل تر از آواتارهای نرم افزارهای مسنجر با دیگر کاربران به گفتگو بپردازند.
کاربران می توانند به هر اتاق یک آدرس اینترنتی اختصاص بدهند تا دیگر کاربران به راحتی بتوانند به این فضای گرافیکی دسترسی پیدا کنند.
در حال حاضر این سرویس تنها برای کاربران نسخه های XP و ویستا از سیستم عامل ویندوز در دسترس است. همچنین فضای گرافیکی سرویس Lively تنها در مرورگرهای Internet Explorer و فایرفاکس به درستی به نماش درمی آید. بنا بر اعلام گوگل نسخه های سازگار با سیستم عامل های لینوکس و مکینتاش این سرویس به زودی عرضه می شوند. همچنین محیط های گرافیکی چت روم های این سرویس با استفاده از نرم افزار فلاش طراحی شده اند.
هنگامی که شما اتاقی را ایجاد کنید در آن امکانات و ابزار مختلفی قرار می گیرد که کاربر می تواند با آنها تعامل محدودی داشته باشد. همچنین آواتوری که کاربر به جای خود انتخاب می کند می تواند در اتاق راه برود، با دیگر افراد دست بدهد، آنها را در آغوش بگیرد و حتی با آنها جر وبحث کند.
بر طبق گفته منابع نزدیک به گوگل پیش بینی می شود برخی امکانات جستجوی پیشرفته و قابلیت های برخی شبکه های اجتماعی مجازی مانند فیس بوک در آینده نزدیک به این سرویس افزوده شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد