رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

یک کارت گرافیک بی‌سروصدا از گیگابایت

گیگابایت کارت گرافیک جدیدی به بازار عرضه کرده است که ویژگی اصلی آن استفاده از سیستم‌خنک‌کننده غیر فعال با استفاده از لوله‌های خنک‌کننده به جای فن معمولی است.این کارت که با نام GV-NX۹۶T۵۱۲HP به بازار عرضه شده، از یک حرارت‌گیر غیرفعال بهره می‌برد.
این حرارت‌گیر از لوله‌های خنک‌کننده‌ای تشکیل شده است که به دو بخش فلزی متصل شده‌اند. خنک‌کننده غیرفعال این کارت دارای توانایی‌های زیادی بوده و به همین دلیل قادر است پردازنده‌های گرافیکی Geforce ۹۶۰۰ GT را به راحتی خنک کند.
ویژگی‌های بسیاری که توسط گیگابایت در این سری از کارت‌ها پیش‌بینی شده، باعث شده است کارت‌های گرافیکی این خانواده ویژگی‌های رقابتی زیادی داشته باشند. اولین و مهم‌ترین ویژگی این لوله‌های خنک‌کننده بی‌صدا بودن آنها است.
به علاوه این کارت‌های گرافیک ۷۶درصد خنک‌تر از نمونه‌های اصلی عمل می‌کنند. در نهایت به دلیل عدم استفاده از قطعات متحرکی مانند فن، طول عمر این سیستم خنک‌کننده بیشتر از سیستم‌های خنک‌کننده متعارف خواهد بود. شرکت Gigabyte قصد دارد با همکاری شرکت Zalman تغییراتی در این سیستم خنک‌کننده ایجاد کند و در آینده آن را با ویژگی‌های بهتر و توانایی‌های بیشتری به بازار عرضه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد