رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

توشیبا سبک‌ترین لپ تاپ را ساخت...

شرکت توشیبا به تازگی از عرضه لپ تاپ جدید خود خبر داده که ادعا می شود سبک ترین لپ تاپ جهان است و حتی از محصولات خوش ساخت شرکت هایی همچون اپل ولنووو نیز سبک تر است.
به نقل از نیویورک تایمز، این لپ تاپ با نام کامل Portégé R۵۰۰-S۵۰۰۷V کمتر از ۱.۰۸کیلوگرم وزن دارد. این در حالی است که تاکنون افتخار ساخت سبک ترین لپ تاپ جهان متعلق به شرکت لنووو بود که توانسته بود Thinkpad X۳۰۰ را با حدود ۱.۵ کیلوگرم وزن روانه بازار کند.
این لپ تاپ همچنین مجهز به هارد درایو پیشرفته ۱۲۸ گیگابایتی از نوع SSD است. هاردهای SSD به تدریج در حال کنار زدن هاردرایوهای سنتی هستند و از جمله مزایای آنها مصرف انرژی کمتر و عدم استفاده از اجزای متحرک در درون انهاست که احتمال آسیب دیدن و از کار افتادن هارد را کاهش می دهد.
در نتیجه استفاده از این هارد حداکثر زمان شارژ لپ تاپ مذکور هم به رقم بی سابقه ۸ ساعت رسیده است.
نمایشگر این لپ تاپ ۱۲.۱ اینچی است و به گونه ای طراحی شده که انعکاس منابع خارجی نور بر روی ان موجب کاهش کیفیت تصاویر نمی گردد.
در این لپ تاپ ۲۹۹۹ دلاری از پردازنده های دوهسته ای شرکت اینتل به نام U۷۷۰۰ استفاده شده که سرعت آنها به ۱.۳۳ گیگاهرتز می رسد. ۲ مگابایت حافظه Cache، ۲ گیگابایت حافظه RAM، درایو دی وی دی از جمله دیگر امکانات این لپ تاپ است. این محصول با فناوری های بی سیم ۸۰۲.۱۱ a/g/n و بلوتوث ۲.۰ هم سازگاری دارد. همچنین اگر چه بر روی این لپ تاپ ویندوز ویستا نصب شده، اما می توان این ویندوز را به ویندوز XP هم تغییر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد