رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

هشدار به خانواده ها در باره اثرات مخرب بازی های رایانه ای

بنیاد ملی بازی های رایانه ای معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس درباره استفاده از بازی های رایانه ای به خانواده ها هشدار داد.
این بنیاد در اطلاعیه ای خواستار هشیاری خانواده ها درباره اثرات مخرب این بازی ها شد. در این اطلاعیه آمده است: در همه دنیا بازی های رایانه ای پس از تولید، از طریق نظام های طبقه بندی رایج بر اساس محتوا رده بندی سنی می شود و تولید کنندگان نیز این رده بندی سنی را با استفاده از نشانه ها و علائم مشخص روی سی دی درج و در تبلیغات از آن استفاده می کنند به طوری که هرچه بازی رده پائین تری را از نظر گروه سنی دریافت کند فروش بیشتری دارد، زیرا اغلب خانواده ها و کاربران با این رده بندی آشنا هستند و فرهنگ استفاده از آن را نیز رعایت می کنند.
این اطلاعیه می افزاید: این در حالی است که در کشور ما به علت نبود مدیریت فراگیر و هدفمند و نبود نظارت کافی بر بازار بازی های رایانه ای و همچنین مشخص نبودن مبادی ورودی و توزیع این بازی ها، هنوز بسیاری از خانواده ها فرهنگ استفاده از آنها را نمی دانند و بدون در نظر گرفتن آثار مخرب این بازی ها، کاربران در هر گروه سنی ، همه بازی ها را در اختیار دارند. این اطلاعیه تصریح می کند: هم اکنون بیشتر بازی هایی که در جامعه تکثیر و توزیع می شود، براساس طبقه بندی (ESRB) معتبرترین رده بندی دنیا، به رده سنی بالای ۱۷ و یا ۲۲ سال اختصاص دارد ، حال آن که بیشتر کاربران و مخاطبان این بازی ها، کودکان و نوجوانان هستند.
همچنین در حال حاضر بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حال تدوین نظام ملی بازی های رایانه ای براساس ارزش های ملی و مذهبی رایج در جامعه ایرانی و اسلامی است که تاچندماه آینده نتایج آن استخراج و رده بندی سنی همه آثار تولیدی داخلی و خارجی انجام می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد