رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

گوگل تا سال ۲۰۰۹ تلفن های همراه را هم تسخیر می کند....

گوگل، سلطان بی چون و چرای دنیای جستجو و خدمات تحت وب، برای تسخیر تلفن های همراه نیز دست به برنامه ریزی گسترده زده است.
به نقل از وال استریت جورنال، پلاتفورم نرم افزاری جدید گوگل موسوم به Android آخرین مراحل طراحی را طی می کند و تست و آزمایش آن به زودی آغاز می شود. برخی خبرها حاکیست که این شرکت خود قصد دارد تلفن همراهی را بر مبنای این نرم افزار طراحی کند. از سوی دیگر گوگل در حال مذاکره با بیش از ۳۰ اپراتور، شرکت بزرگ سازنده تلفن همراه و لوازم جانبی آن است تا آنان را به استفاده از Android در تولیداتشان راضی کند.
در صورت موفقیت برنامه های گوگل این شرکت تجربه موفق مایکروسافت در تسخیر رایانه های شخصی با استفاده از سیستم عامل ویندوز را به شیوه ای دیگر تکرار خواهد کرد.
در عین حال تاخیر مکرر در عرضه Android نگرانی هایی را به دنبال آورده است. در ابتدا قرار بود این نرم افزار در نیمه دوم سال ۲۰۰۸ عرضه شود، اما به تازگی گفته می شود که احتمال دارد این وعده محقق نشود.
هم اکنون اپراتورهای بزرگ تلفن همراه مانند Deutsche Telekom در آلمان و T-Mobile در آمریکا در تلاشند تا با همکاری سازندگان مهم گوشی همراه در جهان محصولات سازگار با Android را تا قبل از پایان سال ۲۰۰۸ در دسترس عموم قرار دهند. در این میان China Mobile بزرگترین اپراتور تلفن همراه جهان با بیش از ۴۰۰ میلیون مشترک در جهان هم اعلام کرده تا اوائل سال ۲۰۰۹ به جمع دیگر پشتیبانان این نرم افزار خواهد پیوست.
با توجه به اجماع گسترده جهانی بر سر استفاده از این نرم افزار و ویژگی های متنوع آن احتمال می رود دیگر اپراتورها و شرکت های سازنده گوشی در جهان نیز به استفاده از این محصول ترغیب شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد