رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

طراحی نرم‌افزار کنترل تلفن همراه کودکان

 

دانشمندان استرالیایی نرم‌افزار جدیدی طراحی کردند که به والدین امکان می‌دهد تمامی‌ کاربردها و استفاده‌های کودکان از تلفن همراه را کنترل کنند.
این سرویس توسط Optus، دومین اپراتور استرالیا به کاربران ارائه می‌شود و به این طریق به پدر و مادرها امکان می‌دهد که فرزندان خود را هنگام استفاده از تلفن همراه اعم از این که به چه وب‌سایت‌هایی سر می‌زنند، چه کسانی با آن‌ها تماس می‌گیرند ویا چه زمانی می‌توانند از دوربین استفاده می‌کنند، تحت نظر داشته باشند.
بر این اساس تنها کاربران Optus می‌توانند از این نرم‌افزار سود ببرند، زیرا این نرم‌افزار روی دستگاه تلفن همراه آنها نصب شده و از طریق مرکز دانلود Optus Zoo روی وب مدیریت می‌شود.
این سرویس به والدین این امکان را می‌دهد که فرزندانشان را کنترل کرده تا نتوانند به محتواهایی که برای افراد بزرگسال طراحی شده مثل اتاق‌های چت و سایت‌های مستهجن دسترسی داشته باشند.
والدین با این نرم‌افزار همچنین می‌توانند از شماره تلفن‌هایی که فرزندانشان با آنها تماس برقرار می‌کنند یا از ارسال و دریافت پیام کوتاه آنان اطلاع یابند و آنان را کنترل کنند.
محققان می‌گویند که این سرویس به والدین کمک می‌کند که سایت‌هایی چون Facebook و MySpace را در طول ساعات مدرسه بلوکه و مسدود کنند و سپس به آنها اجازه دهند که به این سایت‌ها در زمان دیگری دسترسی داشته باشند. البته دانش آموزان این روزها می‌توانند از طریق دستگاه‌های دیگری نظیر کامپیوتر به این سایت‌ها و سرویس‌ها دسترسی داشته باشند و گاه کنترل آنها دشوارتر می‌شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد