رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

کارت های تشخیص هویت جایگزین کلمات عبور می شوند...

نگرانی در مورد عدم کارآیی شیوه های موجود برای حفظ امنیت در رایانه ها موجب شده تا برخی از غول های دنیای فناوری به دنبال استفاده از شیوه های جدیدی برای تامین امنیت کاربران باشند.
به نقل از Cnet، گروهی از مهمترین شرکت های رایانه ای شامل گوگل، مایکروسافت، ناول، اوراکل، پی پال و اکوییفکس همراه با ۹ شرکت دیگر فعال در عرصه فناوری روز گذشته از ایجاد بنیادی به نام بنیاد کارت اطلاعات یا ICF خبر دادند.
هدف از ایجاد این بنیاد افزایش آگاهی در مورد نحوه استفاده از کارت های الکترونیک در اینترنت و ایجاد تحول در این کارت ها برای انجام فعالیت های مختلف تجاری با حفظ امنیت اطلاعات است.
این بنیاد همچنین درصدد همه گیر کردن کارت های جدیدی به نام کارت های اطلاعات است که مشابه کارت های شناسایی عادی هستند، اما اطلاعات شخصی کاربر برای ورود به رایانه شخصی یا دسترسی به اطلاعات محرمانه شغلی در محل کار در آنها ذخیره شده است. در صورت موفقیت این طرح شیوه سنتی استفاده از کلمات عبور برای ورود به رایانه ها در آینده نزدیک از بین خواهد رفت.
کثرت کلمات عبوری که یک فرد برای استفاده از سرویس های مختلف باید به خاطر بسپرد و سهولت سرقت این کلمات عبور در صورت سهل انگاری فرد یا نقص در سیستم دو علت عمده ناکارآمدی روش فعلی حفظ امنیت کاربران هستند.
قرار است به منظور بررسی جزییات فنی این طرح همایشی در فوریه سال ۲۰۰۹ با شرکت ۵۰ شرکت بزرگ فناوری اطلاعات در آمریکا برگذار شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این بنیاد به نشانی http://www.informationcard.net مراجعه کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد