رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

هکرها به سازمان نظارت بردامنه‌هاوشماره‌های اینترنتی حمله کردند

هکرهای‌ رایانه‌ای و بسیار حرفه ای کشور ترکیه، وب‌سایت‌های دو سازمان بین‌المللی مهم ناظر بر اینترنت را مورد هجوم خطرناک قرار دادند.
به نقل از روزنامه حریت چاپ استانبول، سایت اینترنتی سازمان نظارت بر نامه ها و شماره‌های اینترنتی و سایت سازمان IANA مورد حمله‌ی هکرهای اینترنتی قرار گرفتند و مشترکان این سایت‌های مهم دنیای اینترنت به دامنه‌های مخرب هدایت شدند.
این دو سازمان صاحب اختیارات مهمی در بخش قوانین اینترنت هستند. سازمان IANA بر هماهنگی بین‌المللی سیستم نام دامنه، آدرس‌دهی IP و سایر منابع پروتکل اینترنت نظارت می‌کند و اصلی‌ترین نقش آیکان مدیریت سیستم نام‌های دامنه و نظارت بر IANA است.
گروهی که خود را شیاطین اینترنتی ‌نامیده اند مسوولیت حمله به سایت‌های این دو سازمان‌ها را برعهده گرفته اند.
کاربران سایت IANA و آیکان بر اثر حمله این هکرها،‌ مدت کوتاهی به سایت‌های مخرب دیگری هدایت ‌شدند.
بر اساس اعلام سازمان امنیتی zone-h که حملات اینترنتی و آسیب‌پذیری‌های وب را گزارش می‌کند، کاربرانی که تلاش می‌کردند از iana – servers.com ،iana.com و icann.net بازدید کنند به یک فضای میزبانی شده غیرمعتبر در atspace.com هدایت می‌شدند.
گزارش ها و تحلیل های سرویس های امنیتی حکایت از این دارد که حمله‌ی مذکور تصادفی نوده است زیرا به فاصله‌ی نزدیکی پس از اعلام تسهیل قوانین ثبت دامنه برای پذیرش نام‌های دامنه‌ی جدید از این سازمان روی داده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد