رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

اینترنت شاهد بزرگترین تغییر در دهه های اخیر خواهد بود....

اگر برنامه ها برای افزایش آدرس های اینترنتی در هفته جاری تأیید شود، اینترنت شاهد بزرگترین تغییر در دهه های اخیر خواهد بود.
قرار است قانون گذاران اینترنت درباره ساده تر کردن قوانین مربوط به بالاترین سطح دامنه آدرس های اینترنتی (مانند com. یا uk.) تصمیم گیری کنند. اگر طرح جدید مورد رای گیری به تصویب برسد شرکتها اجازه خواهند یافت از نشان تجاری خود به شکل دامنه آدرس اینترنتی استفاده کنند و افراد حقیقی هم می توانند آدرس خاص خود را در اینترنت داشته باشند.
همچنین در صورت تصویب طرح، پس از سالها مناقشه دامنه xxx. نیز وارد عرصه اینترنت خواهد شد. در حال حاضر بالاترین سطح دامنه های اینترنتی به کشورها مثل بریتانیا (uk.) و ایتالیا (it.) ، یا تجاری (com.) و موسسات (org. یا net.) محدود می شود. برای غلبه بر محدودیت ها برخی شرکت ها از سیستم موجود به نفع خود بهره برداری کرده اند. برای مثال کشور تووالو (Tuvalu) در جزیره پولینزیا دامنه اینترنتی tv. را به بسیاری از شرکتهای تلویزیونی اجاره داده است.
شرکت انتساب نام ها و اعداد در اینترنت (Icann) که درواقع نقش قانون گذار در اینترنت و ناظر بر سیستم نامگذاری اینترنت را ایفاء می کند، در سه سال گذشته مشغول کار بر روی طرح گسترش محدوده دامنه های اینترنتی بوده است. اجرای این طرح جهانی کردن دامنه های جدید را نیز ممکن می سازد و اجازه خواهد داد آدرس اینترنتی با خطوط و حروف آسیایی یا عربی نوشته شوند. در این باره پال تومی، مدیرعامل Icann گفت: «تأثیر اجرای این طرح در نقاط مختلف دنیا متفاوت خواهد بود. اما به گروه ها، جوامع و تجار اجازه خواهد داد در اینترنت هویت خود را ابراز کنند.» «مثل آمریکای قرن نوزدهم ما در مرحله آزادسازی ملک و زمین هستیم و مردم هم با استفاده از این موقعیت بر روی اینترنت، نام خود را بر روی بخش هایی از زمین ثبت می کنند و از آن برای امور شخصی استفاده خواهند کرد.» «این اقدام معادل گسترشی عمده در جغرافی زمین های موجود در اینترنت است.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد