رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

استفاده از چاپگر برای ساخت دارو!

یک مدیر ارشد مایکروسافت روز جمعه اظهار داشت در آینده نه چندان دور مردم می‌توانند از چاپگرهای معمولی برای ساخت برخی داروهای ساده در منزل استفاده نمایند.

به گفته Craig Mundie از مایکروسافت مردم روزی قادر خواهند بود بجای جوهر، مواد اولیه داروهای مختلف را در کارتریج چاپگر ریخته و به عنوان مدل جدیدی از الگوهای خوددرمانی و در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه، شخصاً نسبت به ساخت و ترکیب داروهای مورد نیاز خود اقدام نمایند.

این مدیر ارشد مایکروسافت روز جمعه اظهار داشت در آینده نه چندان دور مردم می‌توانند از چاپگرهای معمولی برای ساخت برخی داروهای ساده در منزل استفاده نمایند.

Craig Mundie کارشناس ارشد بخش تحقیقات و استراتژی مایکروسافت در جریان سخنرانی که روز جمعه در جاکارتای اندونزی انجام داد گفت چاپگرها معمولاً برای کار با مایعات طراحی شده‌اند. اما این امکان وجود دارد که مردم روزی با استفاده از این دستگاه‌ها برخی داروها را خود در منزل بسازند.

«داروخانه‌ای در جعبه» آنچنان که وی از آن نام برد جزو آن دسته از دستگاه‌هایی باشد که از فناوری اطلاعات جهت عملیات تشخیص طبی و درمانی استفاده می‌کنند.

وی بعنوان مثال از گوشی موبایلی نام برد که مجهز به فناوری آنالیز بازدم تنفس (مانند دستگاه‌هایی که پلیس برای اطمینان از سلامت رانندگان از آنان استفاده می‌کند) بوده و بجز تشخیص میزان الکل موجود در بازدم، میرتواند اطلاعات بسیار زیاد و متنوعی را در خصوص سلامت شخص در اختیار قرار دهد.

این فناوری‌ها هنوز آماده نشده‌اند و بگفته مایکروسافت تنها در حد ایده می‌باشند.

Mundie برای تأکید بر امکانپذیر بودن این ایده‌ها از مواردی مانند تشخیص باردار بودن نام برد که اینک بسادگی و با استفاده از کیت‌های تشخیصی در خانه انجام می‌شوند و دیگر نیازی به مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی ندارند.....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد