رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

خرابکاران اینترنتی مالیات می‌گیرند.....

خرابکاران و مجرمان اینترنتی با استفاده از پیغام‌ها و صفحات جعلی مربوط به اداره مرکزی مالیات آمریکا (IRC)، موفق شدند تا تعداد زیادی از کاربران آمریکایی اینترنت را مورد حمله قرار دهند.

بنا بر گزارش PandaLabs، لابراتوارهای امنیتی پاندا، انتشار وسیع این نامه‌های مخرب، تا کنون موجب واکنش سریع بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های امنیت اطلاعات در ایالات متحده گردیده است؛ زیرا بیم آن می‌رود که اطلاعات محرمانه و ارزشمند بسیاری از افراد و سازمان‌ها در اختیار مجرمان اینترنتی قرار گیرد.

طبق نامه‌های جعلی منتشر شده با عنوان «اطلاعیه مالیاتی IRC»، اداره مرکزی مالیات آمریکا ‌تصمیم گرفته است که به دلایلی مبلغ ۱۸۴ دلار را به افرادی که در گذشته مالیات قانونی خود را پرداخته‌اند، برگرداند. بنابر این از این افراد خواسته شده است تا با کلیک بر روی یک لینک،‌ به پایگاه اینترنتی اداره مالیات مراجعه کرده و اطلاعات لازم را ثبت کنند.

بر اساس اعلام پاندا، کاربران فریب خورده با کلیک بر روی این لینک، ‌به صفحه‌ای جعلی هدایت می‌شوند و اطلاعات حقیقی یا حقوقی خود را به طور مستقیم در اختیار مجرمان قرار می‌دهند. لازم به ذکر است که از این روش ضدامنیتی برای سرقت اینترنتی اطلاعات حساس، به عنوان حملات Phishing یاد می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد