رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

سی گیت حافظه اس.اس.دی، ۲ترابایتی تولید کرد....



سی گیت اولین حافظه SSD (نسل جدید هارد درایو) ۲TB خود را سال آینده به بازار IT معرفی خواهد کرد.

بیل واتکینس (Bill Watkins) مدیر عامل کمپانی سی گیت(Seagate)، با بیان این مطلب افزود: اولین سری از محصولات SSD کمپانی بر روی فعالیت هایی که نیاز به حافظه ی سریع دارد و همچنین توانایی پرداخت هزینه های بیشتر درایوهای گران قیمت را دارند هدف گذاری خواهد شد.
وی در مصاحبه ای اینطور بیان کرد که Seagate در حال حاضر هیچ برنامه ای برای عرضه درایوهای SSD به بازار ندارد چرا که قیمت بالای این محصول مصرف کنندگان را از خرید آن منصرف خواهد کرد.
بنابراین گزارش، تاریخ عرضه این محصول به بازار و همچنین قیمت هارد درایوهای SSD، ۲TB مشخص نیست اما کمپانی Seagate اکنون در حالیکه هیچ رقابتی بین هارد درایوها و SSDها وجود ندارد، به جایگزینی هارد درایو با SSD در دراز مدت می اندیشد.
طبق تحقیقات انجام گرفته از سوی واحد تحقیق و توسعه شرکت سازگار ارقام، SSD ها هنوز دارای قیمت رقابتی نیست، با توجه به این موضوع که بازار محصولات حافظه بر پایه هزینه هر گیگابایت کنترل می شود و با وجود اینکه SSDها مزایایی همچون ذخیره ی انرژی را فراهم می آورد، در چند سال آینده در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
کمپانی Seagate اعلام کرده است که چنانچه هزینه هر گیگابایت به میزان ۱۰ Cent کاهش یابد، روی حافظه SSD برای ارائه به مصرف کنندگان تمرکز خواهد داشت.
SSD ها اطلاعات را ۱۰ بار سریع تر از هارد درایو ها انتقال می دهد اما اطلاعات باید سرانجام به یک حافظه ی بزرگتر و قابل اطمینان تر انتقال داده شود. درایو SSDهمچنینن برای مراکز اطلاعاتی که به دنبال کاهش مصرف انرژی و هزینه ها هستند، بسیار مفید است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد