رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهید....

اغلب کاربران کامپیوترهای شخصی از سرعت پایین سیستم‌های خود شاکی هستند و دائما به دنبال ارتقای قطعات داخلی و حافظه آنها هستند و هیچ چیز به اندازه سرعت پایین کامپیوترهای شخصی، کاربران را عصبانی نمی‌کند چرا که کندی سیستم‌ها، اتلاف وقت و پرداخت هزینه‌های اضافی را برای کاربران به همراه خواهد داشت.
اغلب کاربران کامپیوترهای شخصی از سرعت پایین سیستم‌های خود شاکی هستند و دائما به دنبال ارتقای قطعات داخلی و حافظه آنها هستند و هیچ چیز به اندازه سرعت پایین کامپیوترهای شخصی، کاربران را عصبانی نمی‌کند چرا که کندی سیستم‌ها، اتلاف وقت و پرداخت هزینه‌های اضافی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. به طوری که کاربران مجبور می‌شوند، ساعت‌های بیشتری را در اینترنت بگذارنند و یا اینکه هزینه‌های بیشتری را صرف خرید قطعات داخلی پیشرفته تر کنند. به همین علت در این مطلب شما را با روش‌های ارتقای سرعت کامپیوترهای شخصی، بدون پرداخت هزینه‌های اضافی آشنا خواهیم کرد. از آنجایی که بیشتر کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز XP هستند، این توصیه‌ها تنها مورد استفاده کاربران این ویندوز پرطرفدار قرار خواهد گرفت.
در مرحله نخست باید ظرفیت Ram یا حافظه کامپیوترهای شخصی مورد بررسی قرار گیرد. برای این کار ابتدا دکمه Alt روی صفحه کلید را فشار داده و بر روی My Computer کلیک کنید و یا مستقیما به control panel بروید. تا بالا آمدن اطلاعات بر روی قسمت General منتظر بمانید. در صورتی که ظرفیت رم رایانه شما ۲۵۶ مگابایت یا کمتر بود، بهتر است یک رم ۵۱۲ مگابایتی دیگر را به سیستم خود اضافه کنید. البته این کار کاملا اختیاری بوده و آن را به عنوان یک پیشنهاد موثر در افزایش سرعت تلقی کنید. اما در صورتی که حافظه سیستم شما ۱ یا ۲ مگا بایت بود، بدون نیاز به ارتقای سیستم به توصیه‌های ما عمل کنید.
در مرحله بعدی باید برنامه‌های Start-up یا همان برنامه‌هایی که با آغاز کار ویندوز فعال می‌شوند را تعیین کنیم. روش ساده برای تشخیص تعداد این برنامه‌ها، مشاهده نوار وظیفه پایین دسکتاپ است، دقت داشته باشید در کنار ساعت ویندوز‌، چه آیکون‌های دیگری وجود دارد.
در صورتی که تعداد آنها بیش از چهار یا پنج برنامه بود، باید از لزوم وجود آنها در نوار وظیفه مطمئن شد. در این مکان اغلب برنامه‌های اینترنتی همچون مسنجر یاهو، MSN و Wnidows live، نرم‌افزارهای کاربردی و چاپگر دیده می‌شود که وجود آنها اصلا لزومی ندارد و تنها کندی سرعت کامپیوترها را به همراه خواهند داشت. بنابراین تنبلی را کنار بگذارید و هر زمان که به این برنامه‌ها احتیاج داشتید به صورت دستی به اجرای آنها بپردازید. برای اینکه بعضی برنامه‌های غیرضروری را موقتا غیرفعال کنید، ابتدا به قسمت Start رفته و گزینه Run را انتخاب کنید. در باکس خالی« msconfig» را نوشته و ok کنید. به قسمت Startup بروید. بسته به نوع سیستم شما و نرم‌افزارهایی که در آن نصب شده است، گزینه‌هایی با نام‌های پیچیده‌ای دیده می‌شوند که اکثر آنها تیک خورده‌اند. علامت کنار برنامه‌های غیرضروری را بردارید. البته دقت داشته باشید برنامه‌های مفید و ضروری همچون ضدویروس و ضدجاسوس سیستم خود را غیرفعال نکنید. پس از اتمام کار، بهتر است، کامپیوتر خود را Restart کنید. در صورتی که برنامه‌ای را به اشتباه غیرفعال کردید، دوباره از گزینه Run در منوی استارت و تایپ همان کلمه وارد قسمت Start up شوید و کنار برنامه مورد نظر را تیک بزنید. توصیه می‌شود، در صورت نداشتن آگاهی کامل به قسمت‌های دیگر این پنجره وارد نشوید و هر بار پس از اعمال تغییرات ویندوز را Restart کنید.
روشی دیگر برای افزایش سرعت ویندوز Xp حذف جلوه‌های دیداری جدید در ویندوز است. برای اینکار بر روی گزینه My Computer کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. در قسمت Advanced بر روی گزینه Setting باکس Performance کلیک کنید. در همان قسمت Visual Effect، گزینه Adjust For best performance را انتخاب کنید و Apply کنید.
با انتخاب این گزینه شکل ظاهر ویندوز شما تغییر کرده و به صورت نسخه‌های قدیمی‌تر تبدیل می‌شود. این امر موجب افزایش سرعت عملکرد ویندوز خواهد شد. به‌طور حتم، کاربران سرعت را به زیبایی ویندوز خود ترجیح می‌دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد