رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

رز رایانه

آموزش٬سخت افزار٬نرم افزار٬اینترنت٬ اخبار روز کامپیوتر

«ای سوز» با مادربوردهای چندکاره

ای سوز به تازگی اقدام به معرفی سری جدید مادربوردهای P۵Q Deluxe کرده است. این شرکت با ارائه این محصول بدعتی نوین را درعرصه طراحی مادربورد بنا نهاده است که از آن جمله می توان به استفاده از چیپ ست جدید اینتل P۴۵ همراه با معرفی فناوری جدید پاور ۱۶-فاز اشاره کرد.
به گزارش ایتنا ای سوز به تازگی اقدام به معرفی سری جدید مادربوردهای P۵Q Deluxe کرده است. این شرکت با ارائه این محصول بدعتی نوین را درعرصه طراحی مادربورد بنا نهاده است که از آن جمله می توان به استفاده از چیپ ست جدید اینتل P۴۵ همراه با معرفی فناوری جدید پاور ۱۶-فاز اشاره کرد. افزایش تعداد فازها در ماژول تعدیل کننده ولتاژ (VRM) مربوط به قطعات مادربورد، نشانگر توجه ویژه گروه تحقیق و توسعه ای سوز برای داشتن یک ابزار جهت نظارت بر توان مصرفی CPU است و این طراحی قادر است تا حداکثر میزان صرفه جویی در زمینه مصرف انرژی، کاهش اتلاف انرژی و همینطور حرارت تولید شده را برای کاربران به ارمغان آورد. این امر در نهایت موجب افزایش طول عمرقطعات و خود مادربورد می شود. ای سوز با طراحی پاور ۱۶ فاز در واقع از توان حقیقی سخت افزارهای موجود جهت داشتن حداکثر بهره وری در انرژی مصرفی استفاده می کند.
بدین ترتیب که هنگامی که حجم بارگذاری بر روی CPU سنگین است، مادربورد P۵Q Deluxe به صورت خودکار بروی حالت ۱۶-فاز سوییچ می شود. اما درزمانهایی که حجم بارگذاری CPU بسیار پایین است، این مادربورد از سیستم پاور ۴-فاز جهت تغذیه CPU استفاده می کند که این امرموجب بهبود عملکرد VRM می گردد. گفتنی است بخشی از اسرار پاور ۱۶-فاز به استفاده از با کیفیت ترین قطعات در ساخت VRM مربوط می شود. علاوه بر این استفاده از MOSFETهای با مقاومت پایین نیز موجب به حداقل رساندن اتلاف انرژی در زمان های عمل سوییچ کردن و همینطور کاهش حرارت می گردد. به کارگیری چوک های با هسته فریت نیز موجب کاهش پسمانده های مغناطیسی می شود که به تمامی اینها باید استفاده انحصاری ای سوز از خازن های هادی و جامد (پلیمری) ساخت ژاپن را نیز اضافه نمود. تمامی این مزایا در واقع این امکان را به کاربران می دهد تا عملکردی بسیار بالاتر، پایداری بیشتر و حرارت کمتر را به نسبت گذشته تجربه نمایند که تمامی اینها در نهایت موجب می شود تا در زمان های بارگذاری سنگین نظیر عملیات اورکلاکینگ، بهترین و مطلوب ترین نتیجه حاصل گردد. کمپانی ای سوز به عنوان یکی از تولیدکنندگان مادربورد در دنیا، فناوری Express Gate که در واقع یک پلت فرم منحصربفرد برای سرگرمی کاربران می باشد را معرفی و در سری مادربوردهای ای سوز ۵ PQ نیز از آن استفاده کرد. این فناوری بدیع و منحصربفرد قادر است تا تنها در مدت زمان ۵ ثانیه از زمان راه اندازی سیستم، امکان دسترسی آنلاین را برای کاربران فراهم آورد. این فناوری در واقع به کاربران این امکان را می دهد تا در مدت زمان کوتاهی بتوانند به راحتی از اینترنت استفاده نمایند، فعالیت های مربوط به وب و یا پیغام های آنلاین یا حتی دیدن عکس ها را بدون نیاز به وارد شدن به محیط ویندوز انجام دهند.
این امکان، کاملا مناسب کاربرانی است که دائما در سفر هستند و یا مجبورند در یک محدودیت زمانی و ظایف و کارهای خود را انجام دهند. با استفاده از این ویژگی، تنها با گذشت ۵ ثانیه از زمان راه اندازی، کاربر قادر خواهد بود تا آنلاین شود. با توجه به این زمان دسترسی سریع به اینترنت، کاربرانی که همواره دچار محدودیت زمانی می باشند، قادر خواهند بود تا از امکاناتی نظیر نمایش تصویری آنلاین، MSN، Google Talk، Skype و یا Yahoo Messanger به سرعت و به راحتی استفاده نمایند و یا ایمیل های خود را در مدت زمان کوتاهی بررسی کنند. علاوه بر این در بخش مدیریت تصویر بکار رفته در این فناوری، به کاربران این امکان داده می شود تا فایل های تصویری را با توجه به سلیقه خود، در حالات مختلف مشاهده و یا ویرایش نمایند. همینطور واسط (Interface) بکاررفته در Express Gate کاملا کاربرپسند بوده، به نحوی که افراد مسن و یا خردسال نیز به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد